esbandos Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 (endret) Hei. Holder på å overhale en topp, og i den anledning merka jeg noe mystisk.. :P Ser ut som om ene vannkanalen er fylt igjen med kjemisk metall ellernoe.. Skal vel ikke være slik vel? Er forresten en 531 topp fra 91. Her er bilder. (Er snakk om vannkanalen på eksossiden på sylinder 1) Endret Januar 28, 2010 av esbandos Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Det er ingenting galt med toppen din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Så den skal være sånn? Kjennes ut som det er en liten "hump" der hvor jeg mener kanalen er tetta. Derfor jeg dro inn kjemisk metall her.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Har aldri tenkt over det, men tror ikke jeg har sett noen b230topper med kjølekanal der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 De har nok prøvd å lappe korrosjon der... det er hull i pakningen der, men ikke i toppen, så toppen har tendenser til å korrodere igjennom og lage egne kanaler der... sveiset opp mange sånne.:) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Er det hull i blokken som evt. kan matche en kjølekanal der? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Er det hull i blokken som evt. kan matche en kjølekanal der?Jepp, i blokk og pakning... og siden vannet vil opp der så gnager det seg hull med tiden...:) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Hva er vitsen med å ha hull i blokk og pakning men ikke i toppen? Men uansett, så toppen min er helt fin den? Ikke noe farlig med det der på bilde? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Å hindre at vannet fløder for fort til å ta opp varmen skikkelig, skulle jeg tro... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.