aarryk Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Har akkurat skiftet eksosmanifold og div. på min Audi 100 Turbo Quattro. Da måtte jeg av med dynamo og reimer... Etter det har dynamoen sluttet å lade når jeg starter bilen. Jeg må først ruse bilen, da begynner den å lade som normalt. Stopper jeg, og starter den, må jeg gi gass igjen. Jeg har stramma reima nok, så det er ikke det. Noen som skjønner hva det kan være? Ladelampa lyser også konstant... Håper på litt tips. :) Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Har du sett på børstebrua ? Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 hadde samme problemet på min audi 90,måtte over 2500rpm før den startet og lade. da er det helt sikkert at ladelampa ikke fungerer,mulig det er brudd på ledningen til dynamoen,da vil du få dette problemet Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Jeg ville nå dobbeltsjekka reimstramminga, og husk er reima sliten så slurer den nesten uansett. Lyser ladelampa når bilen lader også, da kan det tyde på feilkobling på dynamoen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Og sjekk at alle jordingskabler fremdeles er på plass. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Takk for mye tips. Alt var helt fint før jeg begynte å skru. Men, for det 1.: Hvor stram skal reima være? 2.: Hvor mange ledninger skal det være på dynamoen? Jeg har to. Og hvor skal de festes? Under viser jeg hvordan jeg har festet de to ledningene... Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Der er feilen der, du har jordet D+ledningen, den skal inn på et utak, som ofte ser ut som en vanlig skrue, men er isolert fra huset på dynamoen. Kikk etter D+ rundt skruer på dynamoen din. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Da var alt i orden. Tusen takk for hjelp! Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Bærre lækkert sjø Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Slår opp en gammel tråd... Nå lader ikke bilen, ladespenning 11,2-11,5 V. Jeg mistenkter dynamo'n (tror A100 TQ 1990 har 110A dynamo!?). Det begynte med reimsluring, så gikk det over, da kjørte jeg på ca 12,6 V (som var normalt på min). Ved neste kaldstart ladet den, men skulle ta bakkestart, så sank turtallet litt, og da var det gjort.. Spenninga gikk ikke over 11.5 V. Så kjøpte jeg nye børster (15 V.).. Det hjalp ikke noe. Så lot jeg den stå ei helg, og skulle bare flytte den etter ett par dager. Da jeg startet den da, spratt spenninga opp på 14,5 V.!!!! Har aldri hatt så høy spenning før :D Uka etter tenkte jeg å ta den på en langtur... Kom ca én km, så begynte spenninga å synke. Kom til en bensinstasjon, stod der og fulgte med på spenningsfallet, både nåla i instrumentpanelet og det digitale på klimaanlegget. Det falt sakte, men sikkert ned på 11,2-11,4 V. Jeg tenkte at børstene måtte få tid til å "sette seg" først, men det ser ikke ut som det er det. Er dynamo'n brent opp? Bilens km-stand: ca 400 000 km. Det står "Remanufactured" på den som står i. Håper på raskt hjelp. :) Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Februar 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2014 Fant det ut... Det var reima, den røk tvers av, t.o.m :P Jahny reagerte på dette 1 Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet August 10, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2015 Har fått et merkelig problem med ladinga nå... Når jeg starter bilen, så vil ikke dynamoen lade. Men straks jeg øker turtallet til 1800 rpm, så lader den fullt så lenge jeg har motoren på. Noen ganger når jeg starter den varm, så skjer det ikke. Hva er dette for noe? Tenkte først om reima var slakk, men har nå bytte reim og strammet den riktig. Skjer likevel. Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 10, 2015 Rapporter Share Skrevet August 10, 2015 Kan være laderegulatoren eller slite børster (samme enhet). Bytt den og se om ikke feilen opphører, er hvertfall det billigste stedet å starte ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar K Skrevet August 10, 2015 Rapporter Share Skrevet August 10, 2015 Hadde samme problem på min.Måtte bytte dynamo. Mest sannsynlig ei diodebru som er brent inne i dynamo. Kom etter skifte av børster. Den gammle var sikkert mye slitt med spor i aksling til anker. Måtte opp i 2-3000 rpm før den "tok". Ladet då som normalt,men svakt lys i lade lampa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet August 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Da er det nok det. For det oppstod etter bytte av børster. I tillegg, så synker spenningen til 12.0 V så fort jeg slår på A/C-anlegget. Har fått tilbud om en overhalt dynamo nå, men den er gjort på 200 Amp. Originalt skal min ha 110-115 Amp. Kan det være skadelig å montere dynamoen på 200 Amp.? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.