Loppa Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by Asim Den tempmålern du snakker om her er ikke noe ny oppfinnelse fra audi. Mange andre bilmerker har det, og det blir brukt i hovedsak rett før/etter katalysator for å hindre at denne blir def ved for høy temperatur. Ex de felste japanske sportsbiler har en slik varsellampe i dash`n ;) Sa han at det var en ny oppfinnelse fra Audi da ? Nei det gjorde han ikke... ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by Loppa Sa han at det var en ny oppfinnelse fra Audi da ? Nei det gjorde han ikke... ;) hehe.... ja så det nå... men det virka sånn ihvertfall:rolleyes: *slåsegselvihode* ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full_fres Skrevet Februar 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 takker...EGT er handlet.. Siter Hu hei hvor det går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by Larsern Jeg mener nå EGT er ganske lurt å ha på en trimmet bil. Det gjør f.eks ingenting om blandingsforholdet på full belastning ligger på 15:1 (ser bort ifra effekt nå) sålenge eksostempen ligger under kritisk nivå. (rundt 900 C) Men det hjelper lite å ha ett blandingsforhold på 12,6:1 hvis tempen likevel er så høy at ting smelter... Dessuten er EGT veldig nøyaktig, men det behøver ikke en en A/F måler å være. Det er mulig å se eksostemperaturen ved f.eks Dynorun: farge på eksosmanifoil/turbo/event rør: dette er basic om brann: pluss på fra 20 til 150 grader (avhengig av godstykkelsen) på fargene.. 550 °C: svak rød 700 °C: mørk rød glød 900 °C: klar rød 1100 °C: oransje 1400 °C: hvit Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full_fres Skrevet Februar 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 kan ikke sitte med hue under panseret til enhver tid ;) dessuten hadde jeg aldri stolt på farge temp.... Siter Hu hei hvor det går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroffer Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com Det er mulig å se eksostemperaturen ved f.eks Dynorun: farge på eksosmanifoil/turbo/event rør: dette er basic om brann: pluss på fra 20 til 150 grader (avhengig av godstykkelsen) på fargene.. 550 °C: svak rød 700 °C: mørk rød glød 900 °C: klar rød 1100 °C: oransje 1400 °C: hvit Hehe! Øyemål er tingen :D Dessuten Full_fres så var dette ved dynorun... Siter æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Vet dette er en Haugammal tråd, MEN Lurte på om noen vet hvor mye max grensa på tempen på en 2,5l turbodisel motor. Er en toyota hiace 1996 ikke 4d4 Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 så da har jeg passert 700* i ekeostemp på gamle sierran min, og rundt 600 på 230`n. eksostemp er veldig kjekt på trimma dieselbil, fikk tips om justeing på merca mi, still opp turbotrykk til 1,1 bar, juster opp pumpa, men ikke mer enn at eksostempen holder seg under 600 på langvarig belastning og 650 på kortvarig belastning. Eksostempen er også fin for å passe på eksosventiler, så de ikke brenner seg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet September 17, 2009 Rapporter Share Skrevet September 17, 2009 så da har jeg passert 700* i ekeostemp på gamle sierran min, og rundt 600 på 230`n. eksostemp er veldig kjekt på trimma dieselbil, fikk tips om justeing på merca mi, still opp turbotrykk til 1,1 bar, juster opp pumpa, men ikke mer enn at eksostempen holder seg under 600 på langvarig belastning og 650 på kortvarig belastning. Eksostempen er også fin for å passe på eksosventiler, så de ikke brenner seg. oppsettet mitt er nå intercooler 1,1bar i turbotrøkk og dieselen er stillt opp. Når jeg gir full gass, (uten tilhenger eller noe ektra vekkt) fra første giret og gjennom alle gira til eg kjøre 120-130 så er eksos tempen på 700. Tørr ikke tenke på hva den er med tilhenger:S Tror du eg kan kjøre helt opp til 900 c? Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet September 18, 2009 Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 snakka med en som hadde peiling på dette i dag :) Han anbefalte å ha 900c som en max grense :) Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 18, 2009 Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 klarer hiacen din noen gang 900 grader skal du få en premie av meg;!) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet September 18, 2009 Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 Vet dette er en Haugammal tråd, MEN Lurte på om noen vet hvor mye max grensa på tempen på en 2,5l turbodisel motor. han HADDE lest datoen, kompis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 (endret) Da forventer eg en premie viss eg kommer med film?:) Skal snart dra 2,5tonn tung båt. ikke sikkert eg klarer 900 men klarer ganske høyt kan eg love deg :) Her er bilen foresten :) http://www.bilforumet.no/hiace/234617-toyota-hiace-1996-intercooler.html Endret September 20, 2009 av jonas_ueland Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 er du helt sikker på at EGT'en din er riktig kalibrert? For jeg har EGT måler som viser i Fahreinhein og når jeg ligger på flatt jern og kappkjører med personbiler, eler opp lange oppoverbakker med totalt vekt på nesten 8tonn med henger og bil bakpå, med 350hk og nesten 1000NM på 7.3l TD så ligger jeg etter GOD STUND på ca 1100F Det skal tilsvare ca Dobbelt så mye av vanlige grader. ergo 550-600 grader og den motoren leverer utrolig mye luft! OM du såfall skulle klare å komme så høyt, ville jeg vurdert å bygge om til et 2.5"-3" eksosanlegg! Selv kjører jeg med en GT3880R Turbo med 4" Banks Elbow, og 4" eksos hele veien ut.. dette senker tempen nesten 400grader fra originalt eksosanlegg Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 er du helt sikker på at EGT'en din er riktig kalibrert? For jeg har EGT måler som viser i Fahreinhein og når jeg ligger på flatt jern og kappkjører med personbiler, eler opp lange oppoverbakker med totalt vekt på nesten 8tonn med henger og bil bakpå, med 350hk og nesten 1000NM på 7.3l TD så ligger jeg etter GOD STUND på ca 1100F Det skal tilsvare ca Dobbelt så mye av vanlige grader. ergo 550-600 grader og den motoren leverer utrolig mye luft! OM du såfall skulle klare å komme så høyt, ville jeg vurdert å bygge om til et 2.5"-3" eksosanlegg! Selv kjører jeg med en GT3880R Turbo med 4" Banks Elbow, og 4" eksos hele veien ut.. dette senker tempen nesten 400grader fra originalt eksosanlegg :O Har det sååå mye å si med eksosen. Eg har bare fjerna den orginale lyddemperen og satt på en gjennomgående lyddemper. merka stor forskjell. men tror du at det er mye forskjell på 2" og 2,5"? Er Ganske sikker på at det er celsius den måler.. men skal dobbeltsjekke :) Blir lit flau viss eg har sett feil :P Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.