comodin Skrevet Januar 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Var just innom EU med min omega og det gikk vell sånn halveis til h'''''e følte jeg. jeg fikk 8 2'er feil. Den mest seriøse var rett og slett styresnekken. den ene av feilene var hjelpesnekken som lakk og så var det slitt styresnekke sto det. Det var en del galt med lyktene og sånn.. men det som var verst den styringa... Var er ambefalt og gjøre? HJELP Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Du surrer nok litt, hjelpesnekka kan umulig lekke da den kun inneholder noen foringer. Tipper du har slakk i hjelpesnekka og lekkajse fra styresnekka. Bytt foringer på hjelpesnekke, og vask rein styresnekka og se etter feil, ofte er det svetting over flere år eller slanger som lekker. Litt omega på servoolja kan sikkert gjøre gost... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Litt Omega gjør underverker på en Omega....:) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Januar 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Som sagt er det sikkert bare slakk i hjelpesnekka, og lekkasjen fra styresnekka er garanert bare i rør koblingene. Bare få på litt gjenge-teip og alt er iorden. Hadde dette prob før på min, og gjengeteipen gjorde susen. Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comodin Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 OK.... var under på den skjønner du for et par dager siden. og da kom vi fram til at vi må skifte hjelpesnekka. den var det for mye slakk i. men så var det hjelpe snekka. den lakk. og det er nok sim ringen som ikke sitter eller er Ødelagt. så simeringen må skiftes. men spøsrmålet mitt er der. hvordan er det lettest og skifte den? resten som er og gjøre er og skaffe meg 2 fjærer bak, og nye lykter som må skiftes... :) Ellers er det ikke mye mer som må gjøres. Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 Som ett par over her har sagt tidligere, så kan ei hjelpesnekke umulig lekke! Det er bare en arm med to foringer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comodin Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Greide jeg og skrive hjelpesnekka.. jeg mente snekken. det var den som lakk. Er det en enkel måte og ta den ut på :) eller og skifte den som skal skiftes? Jeg regner med at det bare er en sim ring, men jeg vet ikke helt hva som er enklest måte og få den ut på? og nå snakker jet om snekken altså :) Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Greide jeg og skrive hjelpesnekka.. jeg mente snekken. det var den som lakk. Er det en enkel måte og ta den ut på :) eller og skifte den som skal skiftes? Jeg regner med at det bare er en sim ring, men jeg vet ikke helt hva som er enklest måte og få den ut på? og nå snakker jet om snekken altså :) Hadde som sagt dette problemet tidligere på min omega, det så ut som den lak i nedkant av snekka, men det renner ned langs sidene, fra servo-slange-koblingene/rør koblingene. brukt gjenge teip på de, dette nevnes også i haynes boka til omega b, at den har et kjent problem med lekkasje i koblingene, slik at servo olja renner ut. Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Hvis du ikke har byttet lykter ennå, og det da er snakk om å bytte framlyktene fordi de er matte, så går det fint an å pusse de opp igjen med Autosol. Poleringsmaskin og Autosol kan gjøre den matteste plastikken klar som om den var ny igjen, hvis en bruker litt tid på det vel å merke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg