Zealex Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Hei! Har en Volvo 460 Se -93 som ikke har noe effekt på handbrekket. Jeg prøvde først å stramme brekkvaieren, men uten resultat. Deretter har jeg idag skiftet begge vairene bak, men fortsatt helt dødt. Jeg har nå strammet slik at når jeg trekker i brekket vil det slå ut maksimalt (treffer sperra) og fortsatt null effekt. Klossene og skivene på begge sider er helt nye. Noen som har noen tips? Siter Volvo 460 SE 2,0l 110 hk Ford 17m (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 da er det vel bare kaliperne igjen..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zealex Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Har skiftet calippern på den ene siden i sommer. Kan det være den andre? Ser ikke noe tegn til lekkasjer eller lignende. Kan det være at bremseklossene ikke blir presset langt nok mot skiva når jeg drar i brekket? Siter Volvo 460 SE 2,0l 110 hk Ford 17m (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 Viktigeste er at armen på calipper til handbremsa returnerer skikkelig. Om ikke den ligger i "hvilestilling" vil heller ikke handbremsa fungere skikkelig. Armen skal returnere HELT og hvile på stopperen. Vanlig problem er at denne armen setter seg fast. Å stramme i det uendelige gjelper ikke, da returner heller ikke armen på calipperen. At bremseklossene går lett har også innvirkning på effekten. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg