merceftw Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Hei, jeg skal da kjøpe meg bil og er fast bestemt på å kjøpe en veteran-merce, enten en 240D eller 300D. Problemet mitt er at disse bilene sjeldent legges ut for salg i Norge, har vært inne og sjekket på svenske annonsesider og der ligger slike biler ute for salg til daglig? Vurderer å kjøpe bil i Sverige og overføre den til Norge og få norske skilt på den, det jeg bekymrer meg for er kostnadene og evt. kompleksiteten ved dette. Hvor mye vil det koste meg totalt, fra jeg kjøper bilen til jeg har den på norske skilt i Norge, eu-godkjent? Vil anta at tollverdien spiller en rolle i kalkuleringen av engangsavgiften osv, men la oss si at bilen koster 15000, går det da an å anslå en totalpris? Og hva slags problemer kan jeg støte på underveis? Vil helst være så forberedt som mulig hvis jeg velger å gjøre dette, men om det i det hele tatt er anbefalt vet jeg ikke. Engangsavgiften er jo mindre for veteranbiler, men er det andre kostnader (prøveskilt osv?) med i bildet? Takk på forhånd :pray Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 På veteran biler er det kun moms av kjøp & frakt summen, pluss 4000 og noe i avgift. Så kommer summen på skilt, vognkort, årsavgift, osv i tillegg. Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merceftw Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 På veteran biler er det kun moms av kjøp & frakt summen, pluss 4000 og noe i avgift. Så kommer summen på skilt, vognkort, årsavgift, osv i tillegg. Men det er vel ikke snakk om noen store summer? Hvis engangsavgiften er i underkant av 5000 er det jo ikke noe problem, biler er jo billigere i Sverige generelt, som kompenserer for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Om du gidder å søke/lese litt inne på div amcar forum/blader så finner du fort ut av ting. Veteran er veteran. Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 http://www.bilforumet.no/opplysningen/17587-sporre-alt-lurer-pa-angaende-import-bruktbil.html http://www.bilforumet.no/veteranbil/99067-import-veteran-nesten-veteran.html Søk i forumet neste gang. ;) Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg