Strandstuen Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 På fredag var jeg og kjøpte en volvo 242 75mod som er godkjent med b21et motor. Bilen har orginal lakken fra 75 og er flekka på med mørkeblå lakk:) Planene jeg har med bilen er som følger: Bygge om til LH 2,4 nett. (har liggende) S60r dyser justerbar bensintrykksregulator (har liggende) Wallbro pumpe 3" luftmasse måler T3/T4 turbo Ny downpipe (sitter 3" hele veien, men downpipe må byttes) Ny intercooler Sperre 17" stål felger kappe litt fjærer Er dette jeg kommer på nå. Hvis noen vet hvor jeg får tak i andre blinklys foran så skrik ut, evt noen andre baklamper. Bilen skal IKKE bygges om til noe ny front eller bakende bare så det er sagt;) Skal ta og knipse noen bilder og legge ut hvordan den er nå:) Noen som har et instrument liggende med turteller i midten? evt noen tips om hva som kan gjøres? Siter Diesel bråker, Diesel stinker, men diesel går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bella6 Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Høres bra ut. Go motor å greie, må få kasta ut noen bilder da;) Siter Pumpen i bött, sota gött;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strandstuen Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Ja skal få tatt noen bilder en dag, fikk kjøpt meg bokser til lh2,4 nettet og intercooler på tirsdag så er litt nærmere målet:) Siter Diesel bråker, Diesel stinker, men diesel går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRS_racing Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 Go bilen sin detta :D Blir moro til sommer'n detta bror :) Siter VolksWagen Golf3 1.9 TDK 1993 Audi A6 2.5 TDI Quattro 1997 VolksWagen Golf3 1.8 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 hørtes ut som en skikkelig godbit! aller største hyllest til deg for at du IKKE ødelegger bilen med ny front eller rumpe! er så mye penere det gamle karroseriet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strandstuen Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2010 Bedre seint enn aldri.. Men her kommer det 2 bilder ihvertfall. har fått tak i noen deler til oxo. Bensinpumpe og dyser. Getrag 262 kasse. 6 pucka sinter lammel. Bytta bensintank til en med pumpe i tanken. Slitt r-sport ratt. 940 grenrør. Så da er det bare resten igjen:) Bilen er ikke noe fin i det hele tatt, men her blir det motor og gir først:) Siter Diesel bråker, Diesel stinker, men diesel går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Mars 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2010 nesten helt lik min med tanke på alle flekkene :P Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-jacobsen- Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 veldig pen denne :) noen spesielle felger i kikkerten? Siter 1990 Volvo 740 f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 142 Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Bedre seint enn aldri.. Men her kommer det 2 bilder ihvertfall.har fått tak i noen deler til oxo. Bensinpumpe og dyser. Getrag 262 kasse. 6 pucka sinter lammel. Bytta bensintank til en med pumpe i tanken. Slitt r-sport ratt. 940 grenrør. Så da er det bare resten igjen:) Bilen er ikke noe fin i det hele tatt, men her blir det motor og gir først:) Hvordan modell er den bensintanken med pumpe nedi fra? har en 242 75 jeg å som jeg holder på å overhale en 230FK motor til. bytta du hele tanken og påfylling å alt, eller bare armaturet?? man mnå vel forsatt ha en sånn pumpe med filter på brakett eller holder pumpen i tanken? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strandstuen Skrevet April 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 veldig pen denne :) noen spesielle felger i kikkerten? Blir nok 17" stål på denna tror jeg:) Siter Diesel bråker, Diesel stinker, men diesel går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strandstuen Skrevet April 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Hvordan modell er den bensintanken med pumpe nedi fra? har en 242 75 jeg å som jeg holder på å overhale en 230FK motor til. bytta du hele tanken og påfylling å alt, eller bare armaturet?? man mnå vel forsatt ha en sånn pumpe med filter på brakett eller holder pumpen i tanken?Takker for svar :) Heisann. Satte på tank fra en 90mod 240 med F motor, har kjøpt ei walbro pumpe som skal i tanken, trenger ikke under da:) Siter Diesel bråker, Diesel stinker, men diesel går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bella6 Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 Heisann. Satte på tank fra en 90mod 240 med F motor, har kjøpt ei walbro pumpe som skal i tanken, trenger ikke under da:) du må nok ha en hovedpumpe under bilen i tillegg, pumpa i tanken er bare ei forpumpe som skal forsyne hovedpumpa, visst ikke ryker den etter en dag. har prøvd skjønner du.hehe Siter Pumpen i bött, sota gött;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bella6 Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 Gjevla flott bil forresten;) Går denne i hamar ell elverum område? Siter Pumpen i bött, sota gött;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strandstuen Skrevet April 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 du må nok ha en hovedpumpe under bilen i tillegg, pumpa i tanken er bare ei forpumpe som skal forsyne hovedpumpa, visst ikke ryker den etter en dag. har prøvd skjønner du.hehe Hmm. Treger nok ikke pumpe under med walbro pumpa i tanken:) En kompis av meg satte inn walbro pumpe i 940'n sin og det har fungert i hvertfall 3år. Bilen går på Elverum nå, kompis av meg som jobber på bilia på hamar som hadde den før:) Siter Diesel bråker, Diesel stinker, men diesel går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strandstuen Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 Stille her, men driv og handler noen deler i ny og ne men. Har kjøpt detta nå: 2 momo bøttestoler 3" luftmassemåler momo ratt adapter plate til getragen Bestilt turbo. T3/T4 T04B Det jeg mangler på oppsettet mitt nå er: trykkplate (skal kjøpe av en kompis som har liggende) Slanger og rør komplett pakningsett og ringer til motoren. blir kanskje en b23et mellomaksel skulle få igjen noen kr på skatten, og da skulle motor og gir gjøres ferdig, men fikk brev om at jeg fikk dem til høsten:angry: Siter Diesel bråker, Diesel stinker, men diesel går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg