Gå til innhold

H_Vatn's BMW e28 545

Ranger emnet

H_Vatn

Anbefalte innlegg

BMW E 28 545I

hadde en tråd her for en god stund siden men den ble sletta fordi at jeg hadde mye problemer med bilen ei stund. men nå begyner det og ta form så da tenke jeg at jeg skulle lage en tråd her igjen:)legger opp noen bilder av det viktigste som har skjedd underveis de siste 3åra jeg har hatt bilen.

Karosseri: Sedan

Motor: M106B34 3,5i turbo

Understell:

m5 framstilling

m5 bakstilling

30mm senking

Styling:

Alpina front leppe

Sideskjørt og bakfanger fra ukjent

hvite blinklys foran

helt røde/sorte baklykter

tona ruter

Interiør:

Recaro skinn interiør og svart tak.

Div instrumenter

Felger: azev A

8,5x18foran

10x18bak

DSC00889.jpg

bilen før.

DSC00921.jpg

528i og 745 delebil.

DSC01317.jpg

Motor. m106. orginal turbo motor

DSC01773.jpg

første utgave av motor rommet. nesten klart til første oppstart.

DSC01789.jpg

bmw-6.jpg

bmw-172.jpg

etter at bilen begynte og gå som den skulle så begynte jobben med finishen på bilen. og den er ikke ferdig enda heller:P

Begynte med og bytte til nye kanaler da de var ferdig sveisa ble bilen fraktet til lakk verkste tinnet opp hjulbuene og sparkla litt her og der. Men så gikk det veldig treigt med han som hadde tatt på seg jobben så jeg dro og henta bilen igjen kjøpte nye hjulbuer bak og nye framskjermer da jeg ikke var fornøyd med kanten på buene var veldig hakkete. Så sveisa inn nye buer osv. har blitt noen timer på med sparkle spaden for han som tok på seg jobben til slutt. Han og har brukt forferdelig lang tid. Men til den prisen og det resultatet så er det egentlig helt greit at det tok litt tid. Legger nå ut noen bilder av hva bilen har igjennom gått det siste året:)

DSC01558.jpg

DSC01563.jpg

DSC00082.jpg

DSC01700.jpg

Så skjedde ble det en del pussing og en liten pause før bilen ble grunnet engang og sprøytesparklet.

DSC02074.jpg

En form for syre grunning.. rå farge:P

DSC02079.jpg

Så ble bilen sprøytesparklet for og fjerne noen ujevnheter. Så gikk det en stund igjen og bilen fikk herdet godt før vi begynte og pusse ned igjen.

DSC02302.jpg

Så ble det lagt et tykt lag med grunning igjen. Men vi hadde litt lite grunning så ble lakt et strøk med grå grunning over alt. Så blandet vi noe lakk og sprøyta den vått i vått med.

DSC02287.jpg

Ble veldig rød og jævlig fin synes jeg da.. (bruksbilen 524td i bakrunn)

DSC02280.jpg

DSC02366.jpg

Så ble bilen våt slipt og lakkert i den fargen den skulle være.. og jeg er fornøyd!

DSC02367.jpg

2 siste bildene er med mobil kamera med og uten blits.

DSC02380.jpg

Montert nytt skredder sydd svart taktrekk med ///m striper i c-stolpen

DSC02379.jpg

DSC02375.jpg

Kjøpte gamle skinn interiøret til alecken her inne. Recaro skinn

DSC00133.jpg

Montert litt deler.

DSC00109.jpg

Meget fornøyd med fargen

Nå er dette innlegget veldig langt:P så legger inn et til senere.

mvh

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Råstilig med modda E28. Men litt kritisk til motorvalget. Lite holdbart og "dårlig" effekt. Hadde heller satset på å fått bilen godkjent med 3,6 M5 motor.

Ellers ser bilen dritkul ut, både inn og utvendig.

gratulerer med det dummeste innlegget hittil i bilforumets historie, det er faktisk helt omvendt av hva du sier:shake

du bør kanskje vite litt mer om innmaten i en m106 før du uttaler deg om hva som er holdbart, jeg blir lei meg at du kommer med slik feilinformasjon offentlig.

Enkel kam med overladning er det beste valget når det gjelder BMW. Hadde ikke for alt i verden bytta en m106 med en s38.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svintøft!!

hehe takker for det:)

Råstilig med modda E28. Men litt kritisk til motorvalget. Lite holdbart og "dårlig" effekt. Hadde heller satset på å fått bilen godkjent med 3,6 M5 motor.

Ellers ser bilen dritkul ut, både inn og utvendig.

lite holdbart og lite holdbart. kommer jo ann på bruken det.. kan jo rase motoren i morgen om jeg vill. er bare og starte opp og rå tyne kald motor det. en m106 er veldig holdbar motor så lenge så den er god og varm før du begynner og kjøre hardt. og ved 0,8-0,9 i trykk som er veldig holdbart så har du ca 300hk og rundt 600nm på hjula mener jeg. (kan kanskje oppdrive bremsepapir på det om du vil det;) ) noen s38 kommer nok aldri i denne bilen :P er bra motorer det og. men m30 lyden er nok en sikker vinner. ellers så er det hygelig med kommentarer ang motor og slik:)

gratulerer med det dummeste innlegget hittil i bilforumets historie, det er faktisk helt omvendt av hva du sier:shake

du bør kanskje vite litt mer om innmaten i en m106 før du uttaler deg om hva som er holdbart, jeg blir lei meg at du kommer med slik feilinformasjon offentlig.

Enkel kam med overladning er det beste valget når det gjelder BMW. Hadde ikke for alt i verden bytta en m106 med en s38.

hehe. tror du må lese litt mer rundt på bilforumet før du kan kvalifisere den kommentaren som forumets dummeste innlegg;)

mvh

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mer bilder og slik:P

datasprut:) har alt jeg trenger utenom dyser nå tror jeg.

DSC02536.jpg

nye stag og foringer til framstilling og noen til bakstillinga.

DSC00135.jpg

nye clutchen.

DSC00155.jpg

DSC00156.jpg

har fått inn noen ruter osv i dag montert hatthylle og baksete og fortsatt med baklysa er veldig usikker på om jeg liker hviteblinklys på min bil:P hva tror dere? kommer vell mer i morgen vis jeg får gjort noe:)

DSC00026.jpg

front rute inne.

DSC00027.jpg

montert speil og check panelet.

DSC00021.jpg

bakrute hatthylle med sub og bakseter.

DSC00024.jpg

DSC00057.jpg

DSC00066-2.jpg

de hvite baklyktene.. hva tror dere? hvite, røde eller oransje blinklys?

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir litt av hvert av baklykter på den:P hvite røde og oransje:P

takluka er jeg glad for at jeg ikke har:P mindre rust:P som denne hadde mer enn nok av fra før.:P og mindre vekt i toppen.har luke på bruks e28en er nok det:P

ble lakkert rød rett på grunninga for og få litt ekstra lakk og våtslipe på:) den effekta som er i grå fargen ble det ikke noe mindre/mer av fordi om den var rød under. hadde det vært en treskits farge så har fargen under hadd noe og sakt.

venter på nok innlegg til ny side før jeg legger ut en update til. da det tar en evighet og laste denne siden med så mye bilder for noen.

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir litt av hvert av baklykter på den:P hvite røde og oransje:P

takluka er jeg glad for at jeg ikke har:P mindre rust:P som denne hadde mer enn nok av fra før.:P og mindre vekt i toppen.har luke på bruks e28en er nok det:P

ble lakkert rød rett på grunninga for og få litt ekstra lakk og våtslipe på:) den effekta som er i grå fargen ble det ikke noe mindre/mer av fordi om den var rød under. hadde det vært en treskits farge så har fargen under hadd noe og sakt.

venter på nok innlegg til ny side før jeg legger ut en update til. da det tar en evighet og laste denne siden med så mye bilder for noen.

Da får jeg hjelpe til litt da...vil se mer =)

Litt vanskelig å si hva som vil se best ut ang baklysene foreløpig... Må få et litt bedre helhetsinntrykk, men ingen tvil om at de hvite er pene =)

Blir morro å følge med denne =)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. er vanskelig og se hva som blir best. men har mest troa på røde baklykter selv. men får se når lyktene og resten av bilen er lakkert ferdig. så får jeg bytte litt på de og se hva som der best ut:)

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider