Micromidas Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 et tips ta løs insprøytningsmanifoilen og vask den innvendig og gjør rent for dritt i innsuget .Så prøver du igjen. Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2010 et tips ta løs insprøytningsmanifoilen og vask den innvendig og gjør rent for dritt i innsuget .Så prøver du igjen. Med insprøytningsmanifoilen mener du LMM/mengdefordeleren? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Oktober 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2010 ja den og manifoilen som sitter på øverst.for den kan være full med dritt pga dårlige luftfilter Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Oktober 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 Tipper min er full av dritt! Men hvordan er det å åpne disse? Noen risiko? Noe jeg må være ekstra "var" over? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Oktober 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 ikke noe annet enn å ikke miste skruene :partyon: Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet November 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Jeg har per i dag tre tomgangsregulatorer til bilen min. Den som satt på da jeg kjøpte bilen er ferdig; tomgangen blir helt forferdelig hvis jeg kobler til den. De to andre gir forholdsvis ganske lik tomgang; den ligger - ved oppstart av varm motor - noen ganger på 1600 RPM (vet ikke om den er skylden), men som regel ca 750-1200 RPM. Men ved clutching så venter tomgangen ett sekund før den går ned. Hva er den beste måten å rense regulatoren på? Og med hva? For jeg tror at delvis grunnen til at den første er ødelagt er pga for mye rens (WD-40). Har prøvd med våpenolje over natten også. Noen tips? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Har fått fikset problemet med rusing o.l på tomgang. Og bilen går fint! :) Men det er én siste liten ting som irriterer meg. Når motoren er kald går den jevnt og rolig som den skal, på 750 +- RPM. Når jeg har kjørt litt og den oppnår varmere temp. så går den sakte opp til 1100 RPM (bruker 4-5 sek på og øke), for så og falle raskt ned til rundt 800 RPM igjen. Tomgangen er ALDRI over 1150 RPM, problemet er altså en variasjon i tomgangen på 2-300 RPM. Jeg har prøvd 4 forskjellige tomgangsregulatorer, 3 stk er funnet på huggeri og rengjort. Alle gir forskjellig tomgang. Har kjørt i flere mnd UTEN regulatoren, siden det ga best resultat, men "tomgangsjagingen" er der både med regulator og uten. Temp.måleren til regulatoren er ny samt kabelskoen. TPS er ny. Lambdasonden er ny. Har også testet dem med voltmeter, og målingene stemmer. Jeg lurer på om jeg må kjøpe en splitter ny tomgangsregulator. Men hvorfor er den slik ved varm motor? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet August 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2014 Blusser opp igjen denne... Tomgangen i orden, den er stabil 100 % av tiden. MEN..det er én ting. Bilen nykker noe veldig akkurat ved åpning/lukking av spjeld/TPS... I 2. gir er det håpløst å kjøre i kø og å dra den på turtall, for bilen nykker utrolig hardt i drivverket. Dette er hele tiden. Når jeg gir gass og slipper pedalen, går det ett sekund før gasspjeldet slipper og går ned. Gassresponsen er håpløst treig. Kan stå på tomgang, for så å tråkke pedalen raskt ned og opp, og turtallet stiger med bare ett par hundre omdr. ?!?! Jeg har justert spjeld etter bruksanvisning i Bentley's. Pot'en, eller "demperen" til spjeldet (se bildet) er også justert etter boka, men da ble det verre enn før. Hva er dette? halvtette løp/ganger? Andre som har nykkende gassregulering når det gjelder turbo/uten turbo? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 3, 2014 Rapporter Share Skrevet August 3, 2014 Har du sjekket at TPS er lineær hele veien, samt at den er justert riktig slik at klikket for tomgangsmodus ikke kommer før du slipper gassen helt? 100% sikker på at motor ikke får falskluft? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet August 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2014 TPS er kontrollert - bryteren er lineær fra klikket og helt til full gass (WOT), da blir den åpen (motstand uendelig). Og dette stemmer. Klikket kommer ikke før gasswiren er trukket helt tilbake. Altså finjustert. Har gått over alle slanger og belger. Ingen falskluft. Bilen drar svært bra. Hadde det vært falskluft, så hadde vel også motor oppført seg ulikt til tider, men den er svært forutsigbar. Jeg tenker at det må være noe som er feiljustert, i.o.m. at det ikke skjer noe tilfeldigheter, den er slik hele tiden, varm som kald. Det ble forsåvidt litt forsterket etter at jeg tettet noen falskluft-lekkasjer, for da ble systemet tett, og bilen gikk bedre :-) Hva med tenningen? Kan den gjøre noe sånn hvis den er feiljustert? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet August 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2014 Hva er nullstillingen til AFS (Air Flow Sensor) ved tomgang? Min ligger ikke horisontalt, den skrår litt nedover... Vet ikke hva som er riktig/normalt. Under vises et eksempelbilde. I instruksjonsboka fra Bosch står det nemlig at nullpunktet er der bildet viser. Skal den være horisontal, så er skruen inni luftmengdemåleren justert feil... (?) Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 8, 2014 Rapporter Share Skrevet August 8, 2014 Jeg har data på dette, skal se hva jeg finner. Men IKKE juster på skrue nummer 4 på bildet uten du vet meget godt hva du driver med! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet August 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2014 Hadde du ytterligere data på dette? Ser ut til at min har vært feiljustert hele tiden. Bilen går som normalt, så lenge man ikke veksler mellom klikket på TPS (åpent og lukket spjeld), for da nykker den ekstremt!! Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 13, 2014 Rapporter Share Skrevet August 13, 2014 Det er ikke vinkelen på plata som er viktig, det er hvordan den ligger når motor ikke går, da målt fra plate til det trangeste punktet i konen rundt. Avstanden (a) skal være 1.9mm. Dersom du skulle finne på å justere på CO-skrua så husk hvilken vei du justerte, samt hvor mye. Litt justering her utgjør mye på blandingen. Mer data om dette finner du HER. Ang. TPS så har jeg lagt inn hvordan denne justeres i innlegg #7 i tråden http://www.bilforumet.no/topic/165535-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.