Gå til innhold

Problemer med varmeapparat 92' Astra

Ranger emnet

orjan_eie

Anbefalte innlegg

Hei håper det er noen Astra guruer her som kan hjelpe meg..

Har kjøpt meg en 92 modell Astra veldig billig som trenger litt småfiks. En av disse tingene er varmeapparatet. Når jeg kjøpte bilen var hele frontmodulen til varmeapparat å cd-spiller display osv løs. Noen hadde vært her før å skrudd. Det de har gjordt er å "tjuvkoblet" varmeapparatet. De har strukket en ledning fra + på batteriet og puttet enden av ledningen inn på en grønn ledning til kontakten som skal inn i bryteren til varmeapparatet. Før dette gikk det via en bryter. Nå bryteren ble skrudd på gikk varmeapparatet på bånn gass.

Når jeg begynte litt å skru fant jeg ut av selve bryteren til varmeapparatet var ødelagt. Om det var ved demontering av tidligere eier eller om det var fordi noen hadde vridd den for hardt rundt visste jeg ikke, men jeg satset på at denne var gåen å at ved å skifte den ville det virke. Ut på knoksen å fant meg ny bryter å monterte. Men niks, ingen vifte startet. Derimot varmetrådene i bakvinduet som betjenes med samme bryter fungerte.

Kom på at sikringne kanskje kunne være tatt ut eller gåen, men fant ikke ut helt hvilken sikring som er for varmeapparatet, kan noen si hvordan den ser ut på "sikringsskjemaet" som er på lokket til sikringshuset?

Snakket med en annen som mente bryteren til varmeapparatet var minusstyrt. Dette skulle tyde på at en tykk + ledning er trukket fra en strømkilde fram til vifta, denne har jeg ikke lokalisert helt enda men har heller ikke hatt god tid til å gjøre det, er det noen som vet hvor den er henne og hvor den går ifra isåfall?

Håper noen kan hjelpe meg, evt komme med andre tips om hva det kan være.

Som sagt, vifta fungerer ikke i det hele tatt med bryteren, ikke bånn gass heller..

Mvh

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider