anleggsgartnern Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 Problem og problem. sikkert en bagatell, meeeen. Henta meg en 245 83modell på lørdag og bilen er litt lei og starte både når den er kald og varm. Selger prata på no med å flytte ned nåla i forgasseren. Er det noe en såkalt hobbyknoter kan klare? Evt om det hjelper noe. På tomgang går den greit nok. Kansje litt lavt(i forhold til den forrige toførrn min, det var Kjet 230E). Forgasser skal visstnok være ny. Har ikke sjekket type gasser( Pierburg Stromberg osv). Evt står dette på gasseren? Er for lenge sia jeg har drevet med Volvo, så husker for lite. Siter - '90 MB 230E - '99 Hyundai H1 2,5D Vare, kort type - '84 Bürstner 500 TL Club( Fritidsbolig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 Å flytte nåla er lett.. Av med de tre skruene rundt lokket øversst på gasseren, opp med membranen, dra ut en låsepinne, flytte pinnen lengre opp på nåla, å låse fast igjen. Er vel 3 hakk på nåla mener jeg.. Når du samtidig har membranen ute, sjekk at denne er helt i orden. Ingen sprekker eller slikt. Må også passe på å få den rett vei ned igjen. Er et hakk i den som skal fast i gasseren. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 tror ikke han fyren har hatt noe særlig peiling. Nåla skal ikke flyttes. Hadde sjekket tenningen først. b21a skal starte rett opp kald, nesten uansett hva, gitt at du gir den full choke. Varmstartsproblemer kan være defekt pulsairventil om du har det. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.