Gå til innhold

Nissan almera s 1998mod service hefte hjelp!

srheim

Anbefalte innlegg

Hei.

Var å så på en nissan almera s 1998modell i dag. Virket som en veldig grei bil og var god å kjøre. Problemet derimot oppstå når jeg skulle sjekke serviceheftet og merket at siste service var gjort på 60.000km og bilen har nå gått 150.000km

Lurer derfor på om det finnes noen steder på nettet hvor jeg kan laste ned serviceheftet for å sjekke hva som skulle vært utført på de forskjellige servicene. Vil ikke kjøpe en bil som har kjørt 90.000km uten å vite hva som skulle vært gjort. f.eks om det skulle vært byttet registerreim... litt kjedelig om den ryker 2 dager etter kjøpet.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :)

No worries.. Disse bilene er skuddsikre gjennom hele sin livstid.

Det som er verdt og merke seg, er at GA motorene har Registerkjede, og ikke reim.

Har nåværende eier kvitteringer på reservedeler som er byttet?

Om ikke service er utført siden 60k, sjekk disse punktene:

* Bremseskiver

* Bremseklosser

* Olje / Oljefilter er et must

* Svetter motoren? Isåfall, skift pakning

* Rust i dempertårn? og andre kritiske steder selvfølgelig

* Esosanlegget har lett for og lekke i flensen før katalysator.

Jeg ville også sjekket vindusviskerstagene og eventuelt byttet disse. (Om ikke dette allerede er gjort!)

Luftfilter er jo selvølgelig et must, det samme gjelder plugger. Faktisk er pluggledningene også en svakhet her.. spess over 120k. Jeg opplevde på en tidligere almera at pakningene lakk, slik at bilen feiltennte.. Kan være lurt og skifte disse (Koster 120,- på ebay for noen snasene silikonbiter).

Så er det generell "sans" og se at alt ser pent og pyntelig ut.. Clutsj / girkassa bør du også ta en titt på :-)

H

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider