Gå til innhold

Får ikke liv i min NYE pioneer AVH-p5100DVD

Ranger emnet

ztriike

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en pioneer AVH-P5100DVD fra usa, denne er var ny i eske når jeg fikk den og jeg måtte koble på en iso kontakt. Jeg har kobla riktig og målt med multimeter at den har strøm, styrestrøm og jording (jording er en egen ledning som en jorder direkte og ikke gjennom standar isokontaker (går to jordingsledninger ut fra spiller. en gjennom en slags boks som er etter sikringsholder til plussledningen til spilleren(signalforstyrrer,kondensator eller noe?) og en som går direkte. iallefall er disse to jordingsledningene kobla til en kabelsko som en kobler direkte og ikke gjennom isokontaktene. Har iallefall skjekka at dette funker men får ikke noe liv i spilleren (nå skal det sies at jeg ikke har kobla den som det står ILL på for det er vel noe som gjør at jeg kan dimme lyset på spilleren sammen med lyset på dashbordet?)

Uansett får jeg som sagt ikke liv i spilleren. Er det noen som veit om det er noe en må gjøre med spilleren, skru ut en skrue eller noe?

Står i bruksanvisningen at en skal trykke på reset knappen før en skrur den på og det har jeg prøvd men fortsatt inget resultat.

Håper på svar:)

Jon Erik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kjent må en jorde ledningen som gjør at du kan se filmer osv på skjermen men på denne spilleren så må jeg koble til jord hver gang jeg starter den, koble til og fra jord liksom.

Finnes det noen enklere måte å gjøre dette på en å koble en bryter der som jeg kan bruke til å bryte jordinga?

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider