Gå til innhold

Relesett ?

Ranger emnet

l_man

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ,eg xenonkit til bilen min, men insrtument panelet mitt liker det ikke siden det tar så mye strøm.

Derfor må jeg ha meg et relesett. Xenon pærene er 55w.

men hvordan relesett må jeg bruke for at dette skal bli så enkelt som bare d?

sokkelen er H7.

Hsr sett på disse settene:

http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Belysning/Ekstralys/Monteringssett-for-ekstralys/

http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Belysning/Belysning/Kabelsett-for-lyskaster/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenonkittet vil jo ikkje trekke mindre strøm med eit relésett.

Kva er det som skjer?

Du velger relésett for ekstralys. (den første linken)

Du velger det settet som er størst. (xenon trekker jo litt strøm i starten)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette xenon kittet som jeg har, har ikke tilkobling via bilbatteriet. Det går rett på kablene i frontlyktene. Derfor har jeg tenkt, at det må være en mulighet å bruke pluggene i frontlyktene mine som styrestrøm og hente selve hovedstrømmen fra batteriet. Altså for å legge opp et så "nytt" ledningsnett og bruker det nye som hovedstrøm og det orginale(gamle) som styre strøm.

Er jeg på vill spor?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette xenon kittet som jeg har, har ikke tilkobling via bilbatteriet. Det går rett på kablene i frontlyktene. Derfor har jeg tenkt, at det må være en mulighet å bruke pluggene i frontlyktene mine som styrestrøm og hente selve hovedstrømmen fra batteriet. Altså for å legge opp et så "nytt" ledningsnett og bruker det nye som hovedstrøm og det orginale(gamle) som styre strøm.

Er jeg på vill spor?:P

Nei du er ikkje på villspor.

Men du har ikkje forklart kva som er gale! (eg vil ha ein grundig forklaring)

Det er ikkje sikkert at eit relésett vil fikse problemet ditt.

Men for å kanskje hjelpe deg må du jo forklare kva som er problemet!

Bilforumet.no

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det at han får varsling i instrumentet om at nærlysene er gåen pga lav/ingen motstand i xenonpærene når de er tent. Har vært borti at man får kjøpt motstander som man monterer på det orginale ledningsnettet for å lure biln til å tru at det står vanlige halogen pærer i.

Viss trådstarter får varsel om at det er feil på pærene, so må han ha wirefix.

Å bruke relé da, vil selfølgeligt ikkje hjelpe!

Med relé vil spenningen til pæra brukes som styrestrøm til reléet.

Denne strømmen er ganske liten og bilen vil da tru at pærene er øydelagte og vil da vise dette i instrumentpanelet.

Folk trur at 55w xenon er det same som 55w halogen.

Og at du da ikkje skal få feilmelding.

Dette stemmer nok ikkje!

Ei xenonpære får tilført 23000v ved oppstart. Etterpå vil spenningen synke til 85v.

Ved oppstart vil det gå ein betydeligt høgare strøm enn når spenningen til pæra har stabilisert seg.

Bilforumet.no

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får tent pærene og alt (xenon altså)

Men det som er problemet mitt er i oppstarteten. Strømmen er ikke gjevn nok.

Jeg trenger strøm direkte fra batteriet, noe som jeg ikke har nå grunnet H7 kit.

Grunnen til at jeg må få relesett på xenonkittet er pga slik det er koblet nå slår det ut Speedometeret(turtall,bensinmåler,temp,klokke og fart)

Xenon kittet trekker alt for mye strøm gjennon det "orginale" ledningsnettet, derfor legge opp et "nytt" ledningsnett direkte fra batteriet, så bruke "gamle" ledningsnettet som styrestøm grunnet bryteren/hendelen inne i bilen.

Håper dere skjønner problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider