eirik med volvo Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 hei. har en multilink liggende som jeg lurte på å sette på '95 945 turbo'n min. at jeg må bytte tank og eksos er jeg klar over, har det liggende. men passer festepunktene, eller må det sveises inn noe? fotnote: er en familiebil, IKKE noe raggarprosjekt. skal ha komfort:) (har søkt, og finner bare usaklige diskusjoner, så meninger om multilink er ikke interessant, kun fakta takk!):) og hvis man skal ha på noe annet enn nivåmat, f.eks et normalt ukappa senkesett fra f.eks lesjøfors og gasdempere, har man noen tips? Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Se i tråden til " chrML" på forum.vccn.no...han har laga det til på sin 940... Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noboody Skrevet Mars 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2010 Husk at 945'n må stives opp i ræva for at detta ikke skal vri karroseriet. Siter Volvo power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Juni 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2010 Husk at 945'n må stives opp i ræva for at detta ikke skal vri karroseriet. ja, har skjønt det er et forsterkningssett å kjøpe? en profil som er i veikeste laget? har noen erfaring med polyurethan foringer og lesjøfors på multilink? og passer forstillinga fra en 960 rett over på 940? Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 ja, har skjønt det er et forsterkningssett å kjøpe?en profil som er i veikeste laget? har noen erfaring med polyurethan foringer og lesjøfors på multilink? og passer forstillinga fra en 960 rett over på 940? tror forstillingen skal gå over, men du må vel ha ca alle komponentene. kan tenkes det lureste du gjør er å kjøpe en v90 stasjonsvogn. (ikke kjøp 960 stasjonsvogn før 95, da de ikke hadde multilink). Ellers må du passe på: Kjøper du mk2, må du kjøpe en med nivomatdempere om den skal gå an å senke (uten å bytte komposittfjæren). Jeg tenkte da at du kunne kjøpe en komplett bil fra t.d. UK eller Tyskland. (får gjerne en bil der for rundt 10k, med skinnintr etc). Da har du jo også 95+ 960 fronten, mest sannsynlig skinninteriør og motor. Mye av kjøpsprisen kan du sådan dekke ved salg av deler. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg