Gå til innhold

Det dugger som tett tåke innvendig. Hjelp!

Ranger emnet

aarryk

Anbefalte innlegg

Jeg plukket av fjær fra en kondemnert 200 m/klima. Du kan selvsagt høre på Møller, men tviler på at det finnes lenger. Delenummer er 443 271 241 A.

Da jeg byttet fjæra her om dagen, så la jeg meg under hanskerommet og festet den først i haken ved vakuumpumpa, så strekte jeg fjæra med kappen på og fikk dreid den 90 grader inni hullet (etter mye prøving med utslitte fingre..fjæra er litt stram). Behøver ikke å ta av mer enn hanskerommet og dekslet under.

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, da er duggproblemet løst :)

Det var faktisk denne fjæra som forårsaket strevet! Jeg kjørte altså gjennom hele førre vintersesong på resirkulasjon :chairshot byttet den, så åpner spjeldet seg bak hanskerommet.

Meen..jeg har enda ikke et helt feilfritt klimaanlegg...

Anlegget kjøler på sommeren og utover høsten.. Jeg fylte på gass i sommer. Men merket med en gang at når utetemperaturen gikk under 0 grader så sluttet anlegget å kjøle, enda jeg tar på LO. Det kommer varmt, så jævli varmt óg! :fire:

Er det ikke sånn at en motor inni dasj'n skal hjelpe til å strupe for varm kjølevæske som strømmer gjennom systemet? Jeg synes dette er rart, siden det skjer med en gang det blir litt kaldt ute.

aarryk

----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Fant ut av problemet...

En servo motor som regulerer mengde luft som skal gjennom varmeregisteret, har kilt seg fast og stått konstant på "heating"-posisjon. Se bilder under.

W01331611208BOS.jpg

servo_motor2.jpg

Nå mangler bare A/C-pumpa... Den SKRIIIKER noe jævli når clutchen slår inn. Trolig for lite smøreolje på den.

Endret av aarryk

aarryk

----

Lenke til kommentar
Del på andre sider