Gå til innhold

Knekt gasspedal - spørsmål om deletilgang.

Ranger emnet

JChE

Anbefalte innlegg

Jeg klare å knekke gasspedalen på firmabilen forrige uke. Det er en sen 2009-modell Caddy 1,9TDi 105HK. For de som ikke allerede kjenner til det, så har disse bilene elektronisk styrt gasspedal, denne er lagd fullstendig av plast og er koblet til motor via ledninger.

Bilen ble satt inn der den ble kjøpt, nærmere bestemt E.Arnesen på Bryn i Oslo. Problemet nå er at de ikke klarer å skaffe denne pedalen før UKE 10!! Og DET er lenge til. I mellomtiden kjører jeg en sliten Touran leiebil, med defekt dieselvarmer og dårlig plass.

Det jeg lurer på er:

-Er dette virkelig en så sjelden del, eller er det sannsynlig at andre forhandlere har den på lager?

-Tror dere at de er interessert i å sette på en del som jeg har skaffet? Jeg skal selvfølgelig spørre om dette før jeg kjøper noe.

-Er det noen her som jobber på VW-verksted som vet om dette er vanlig?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hadde jeg kjøpt en pedal på en hugger og bytta den selv...

trur nok ikke det finns på lager i norge noe sted, for det finns nok ett sentralregister...

at det sku ta 6uker å få en pedal opp fra tyskland stemmer jo ikke i det hele tatt.. så da må de være tomme der også da.. meget rart.

hadde vært morsomt å fått bestillt og fått pedalen for så å sette dem litt opp mot veggen på bryn. hvorfor får jeg tak i pedal og ikke dere liksom..

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg også tenkte. Skal høre med møller ryen, hadde vært jævla morsomt å slengt den i bordet,som dere sier :D

Eneste grunnen til at jeg ikke gjorde dette selv, var fordi jeg ikke ville tukle med garantien på en ny bil....

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jo ikke se bort fra at den nye pedalen må settes opp mot ECU også.

Det forunder meg ikke i det hele tatt med denne jævla plasthaugen av en bil :D

Sjekka med møller ryen idag, de hadde heller ikke...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opplevde faktisk noe lignende samme som trådstarter i går. Pedalfestet knakk tvert av i bunnfestet (sannsynligvis grunnet svært kaldt vær og ising ved dette festet). Nå henger pedalen nærmest i en tynn tråd. Såvidt. Går faktisk an å kjøre med, men vet ikke hvor trygt det er. Det er iallefall ikke spesielt behagelig.

Begynner å bli mektig lei av denne plasthaugen av en bil :) Har bare vært problemer fra dag én. Spesielt det elektroniske har vært en eneste stor katastrofe på denne lørja.

Oppdatering: Møller har visst en restordre på 50 gasspedaler nå om dagen. Svært vanskelig å oppdrive disse pedalene visstnok og det ser ut til at en god del Caddyeiere har hatt problemer den siste tiden. Ventetiden kan bli laaang...

Endret av rickrush
oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider