Gå til innhold

Felger til Audi A4 2003

Ranger emnet

mariuss500

Anbefalte innlegg

Halloen!

Har da kjøpt meg en Audi A4 1.9 TDI Quattro 2003 mod, det følger med noen 17" felger, men tror kanskje det blir kjøpt noen nye felger til sommeren. Har ikke fått bilen enda, så har ikke sett felgene. Men var ikke de råeste jeg hadde sett..

Men jeg lurer på hva er folkets mening på maksstørrelse på felger til en slik bil? 19"?

Er det noen som har erfaringer med å slenge på noen slike felger? Har hørt at forstillinger er et svakt punkt på disse bilene? Må man nesten Gå til innkjøp av sesongkort på verkstedet også?

Mvh. Marius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 18" sommer og 17" vinter, og synes at det er et perfekt kompromiss mellom kjøreegenskaper og komfort. Det er ikke noe problem med 19", men de faktiske kjøreegenskapene på normal vei blir vel ikke noe bedre, bare hardere. Kjører du stort sett på svært god og ny vei kan det selvfølgelig ha en positiv innvirkning, men dette blir vel til syvende og sist en individuell sak. Når det gjelder utseende synes jeg at 18" står mest i harmoni med karosseriet; det er sportslig, men ikke "show off".

Når det gjelder forstilling er det vel først og fremst B5(før 2001) som lagde dette dårlige ryktet. Ifht mine erfaringer er ikke forstillingen på B6 og B7 noe mer raklete enn andre biler, tvert imot.

Tips til felger: RS4 eller RS4-II (Replica, hvis du da ikke er stinn)

Endret av Screamingeagle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

Har da kjøpt meg en Audi A4 1.9 TDI Quattro 2003 mod, det følger med noen 17" felger, men tror kanskje det blir kjøpt noen nye felger til sommeren. Har ikke fått bilen enda, så har ikke sett felgene. Men var ikke de råeste jeg hadde sett..

Men jeg lurer på hva er folkets mening på maksstørrelse på felger til en slik bil? 19"?

Er det noen som har erfaringer med å slenge på noen slike felger? Har hørt at forstillinger er et svakt punkt på disse bilene? Må man nesten Gå til innkjøp av sesongkort på verkstedet også?

Mvh. Marius.

Jeg har 19" selv på min B6 og jeg synes det er maks størrelse og passer best på bilen. Men ønsker du mer komfort så går du for 18".

Forstillingene kan være et problem, men har blitt mye bedre enn det den var på A4 B5. Så sesongkort på verksted skal absolutt ikke være nødvendig :)

Endret av Orihime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Noen som har bilde av en B6 med 19" felger, UTEN senk eller?

Kommer nok ikke til å bli noe senking på denne bilen..:)

Fulgte med noen 17" RS4 felger eller hva de heter? ganske pene, med nesten nye dekk. Så kommer nok ikke til å handle felger i sommer i hvertfall..:) men greit å ha i bakhodet..

Noen som har bilde av en B6 med 35- 40% soting? Eller solfilm? Vurderer det før felger, får se om lommeboka sier det er greit..:P

Er det noen foretninger i Oppland området som soter/har på solfilm til en brukbar pris? og om vet hva de driver med? tror det hadde gjort mye med bilen..

Takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, skal sjekke opp det. Bor ikke så langt unna der så;)

Men skal ha service på bilen torsdag i neste uke, så får se hvor mye penger som er igjen etter det.. blir nok ikke gjort før i sommer uansett men:)

Takk for bilde! Er det egentlig lov å tone ned rutene foran? Vet det finnes x antall tråder om dette men.. Det er jo bare 35 % så?

Har lyst til å tone de ned, men ikke for mye. 35% foran og 20% bak så jo bra ut da:)

Sitter å ser på baklukespoiler nå og;) dyrt å lakkere en slik en eller? noen som vet? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, skal sjekke opp det. Bor ikke så langt unna der så;)

Men skal ha service på bilen torsdag i neste uke, så får se hvor mye penger som er igjen etter det.. blir nok ikke gjort før i sommer uansett men:)

Takk for bilde! Er det egentlig lov å tone ned rutene foran? Vet det finnes x antall tråder om dette men.. Det er jo bare 35 % så?

Har lyst til å tone de ned, men ikke for mye. 35% foran og 20% bak så jo bra ut da:)

Sitter å ser på baklukespoiler nå og;) dyrt å lakkere en slik en eller? noen som vet? hehe

Nei, er ikke lov tone foran B stolpen.

Mener jeg ga rundt 700kr-1000kr da jeg lakkerte min takspoiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derja, takker! ser bra ut det:) Tror ikke lommeboka sier det er greit denne sommeren, siden dekkene som sitter på er såpass bra, men da har jeg sett det..

Okei, sinnsykt lyst på en sånn spoiler! ser rått ut, noen tips til hvor det lønner seg å bestille eller?:)

En slik en?

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=TSAU12&vg=9039&vgpath=Varekategorier/499/955/9138/9039

Hvordan er det å få festet på en slik spoiler? bare å lime på?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derja, takker! ser bra ut det:) Tror ikke lommeboka sier det er greit denne sommeren, siden dekkene som sitter på er såpass bra, men da har jeg sett det..

Okei, sinnsykt lyst på en sånn spoiler! ser rått ut, noen tips til hvor det lønner seg å bestille eller?:)

En slik en?

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=TSAU12&vg=9039&vgpath=Varekategorier/499/955/9138/9039

Hvordan er det å få festet på en slik spoiler? bare å lime på?

Takker for svar.

Jeg limte min takspoiler med Tec7. Sitter dønn fast. Eneste er at man bør ha en veldig våt klut lett tilgjengelig i tilfelle man skulle søle med limet. Må ikke la det tørke overhode ellers får man det ikke vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider