LangFørr Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Hei. Hvis et kjøretøy har blitt avregistrert og skiltene er levert inn, er det da mulig å kjøpe/få skiltene, til å ha de på en annen bil? Isåfall, må eieren av de gamle skiltene som ble levert inn godkjenne dette? Eller kan biltilsynet levere de ut uten godkjennelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Nei. En ny bil vil aldri kunne få et nummer som har vært brukt på en annen bil, selv ikke om den andre bilen er skrotet. Bilnummer blir altså ikke "ledige" slik f.eks telefonnummer blir. Det eneste unntaket er såkalte historiske skilt fra før systemet med 2 bokstaver og 5 siffer ble innført. Ved innleving av skilt, så blir de oppbevart i et halvt år, deretter blir de makulert. I dette halve året kan man få ut skiltene igjen uten gebyr, men når skiltene er makulert må man betale det det koster å lage nye. Men selv da, hvis de skal brukes på den opprinnelige bilen, så får man de opprinnelige skiltene. Man kan derfor levere inn skiltene ved restaurering av en eldre bil, holde på med restaureringen i flere år, og deretter få tilbake de opprinnelige skiltene mot et gebyr, uten å risikere at skiltene har blitt opptatt på en annen bil i mellomtiden. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Eneste måten du kan få ett nytt skiltnummer er om skiltene dine har blitt stjålet, men du kan fremdeles ikke velge fritt, kun blandt de som ligger å trafikkstasjonen, Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Snakket med biltilsynet nå og de sa jeg kunne bytte ÈN gang. Jeg måtte bare velge meg et skiltnummer som var ledig. Så det er sant som du sier SeaLion. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg