espen118 Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Heisann! For litt siden kjøpte jeg meg nytt anlegg til bilen min(til en Golf 2002). Jeg satt inn nytt frontsett og en 2x12" Kicker Bass. Det låt sykt gromt ut de første ukene, men nå har taket "løsna". Når jeg skrur opp lyden litt så kommer det høye vibreringslyder fra taket. Jeg må da presse med hånda opp i taket (ca på midten) for at den lyden skal stoppe. Ide jeg slepper det så er det noen ganger vibreringene stopper, mens andreganger fortsetter ulydene. Er det noen som har opplevd det samme? Skal be hver dag for dem som greier og finne en løsning på dette!:pray Det er en lyd det er umulig å ignorere, den er ganske høy og plagsom. Alle svar hjelper:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talaboy Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 En løsning er jo og prøve og støydempe taket.ved å bruke dynamat for eksempel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen118 Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 En løsning er jo og prøve og støydempe taket.ved å bruke dynamat for eksempel. Må jeg av med hele trekket inni bilen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talaboy Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 må nok det ja,skikkelig drittjobb skal jeg være ærlig..men du kommer garantert til å bli kvitt ulyden. PS Dynamat er dyrt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 kanskje det bare en grevling?? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen118 Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 kanskje det bare en grevling?? Ja, det var det første som tenkte meg skjønner du. Men hvis jeg slutter og putte brødskiver innimellom taket, tror du den forsvinner da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Bare til og kjøpe dempematter. Taket er en enkel og grei jobb. Et par skruer og trekket er av. Dog værre om du har takluke. Se på denne linken http://installbay.no/ etter vibroplast m1 f.eks. Kjøp 2/3 pakker av 0.8m2 og du er i boks. Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 ellers har b2 noen litt større matter som er enklere å dempe store flater med B2 Dempematter Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeiN90 Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 dynamat er klart best når det gjelder demping.. veier lite å demper bedre enn de fleste andre. eneste er som sagt at det koster litt. men: Det koster å værra kar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 dynamat er klart best når det gjelder demping.. veier lite å demper bedre enn de fleste andre. eneste er som sagt at det koster litt. men: Det koster å værra kar;) Trodde vekt hang sammen med hvor bra dem demper jeg.. Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 dersom mattene veier lite så vil ikke de dempe like bra som en som veier mye. den b2 matta veier endel, men så demper den godt også:) Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 dersom mattene veier lite så vil ikke de dempe like bra som en som veier mye.den b2 matta veier endel, men så demper den godt også:) Var det jeg mente også. Stussa nemlig på hvorfor Dynamat mattene leiN90 snakker om er best når de også veier mindre. Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 er jo bevegelsene i metallet man demper og da sier det seg selv at det er best med en matte med mye vekt pr m2. Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themps Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 magne biler har demper plater i taket. og disse kan løsne som alt annet. billigste måten å få vækk dildo lyden, er bare å sjekke om d faktisk ligger noe løst der oppe. :P Siter passat 1997 3b rocky 1985 2L offroad (x) accord 1988 2.0exi vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg