Gå til innhold

B230FT motor i 740GL

Ranger emnet

Torstein1

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer på et par ting angående bilen min.

Jeg har en Volvo 740 med b230a motor. Så lurte jeg på om det går ann å sette i en b230ft motor med den girkassa som sitter på i fra før. Og er det evt. vanskelig å få omregistrert den da? Er det mye papirarbeid for å få den 'lovlig'?

Mvh

Torstein N

- Mercedes-Benz E280 1995.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/200-serien/101600-guide-a-f-fk-ft.html

og på spørsmålet om girkassa så er svaret at ja, det går. men du rådes til å bytte clutch og trykkplate for å unngåsluring med den nye motorn.

for å få bilen godkjent med motorn så ringer du volvo norge og får stempla papirer. husk også å ta vare på alt av kvitteringer. du må vel også bytte til tykkere stabstag og bedre dempere forran. men det står vel i papirene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/200-serien/101600-guide-a-f-fk-ft.html

og på spørsmålet om girkassa så er svaret at ja, det går. men du rådes til å bytte clutch og trykkplate for å unngåsluring med den nye motorn.

for å få bilen godkjent med motorn så ringer du volvo norge og får stempla papirer. husk også å ta vare på alt av kvitteringer. du må vel også bytte til tykkere stabstag og bedre dempere forran. men det står vel i papirene ;)

Ok, takk for svar :)

- Mercedes-Benz E280 1995.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Lurer på et par ting angående bilen min.

Jeg har en Volvo 740 med b230a motor. Så lurte jeg på om det går ann å sette i en b230ft motor med den girkassa som sitter på i fra før. Og er det evt. vanskelig å få omregistrert den da? Er det mye papirarbeid for å få den 'lovlig'?

Girkassa (m47) kan du bruke. Sånn fysisk passer den rett over, men det er veldig avhengig av stand på kassa, kjørestil, og trim-nivå på motoren hvor lenge den holder.

For å få ombygningen godkjent trenger du 21mm stabstag framme og støtdempere til turbo modellen framme og bak. Hva papirarbeid anngår, så kom jeg aldri så langt =D.

Ellers vil jeg anbefale deg å bruke LH-2.4 nett fra 240 og skjøte instrument, tenning og starter inn på det eksisterende nettet. Det er imho mye mindre jobb enn å bytte hele nettet i bilen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider