Gå til innhold

CLUTCH til GOLF 3 1.8 GL 1996 modell

Ranger emnet

Sufian

Anbefalte innlegg

Biltema har clutchkit til Golf 3, 1099,-

Har ikke sett det billigere andre steder.

Hvis det ikke står på penger så ville jeg byttet utløserlager og clutchwaier i samme omgang, disse får du ivertfall hos Mekonomen, blir vel en merkostnad på 8-900,-

Bytt de små skruene til svinghjulet, disse får du hos forhandler og koster ikke stort..

http://www.biltema.no/Bil---MC/Kraftoverforing/Volkswagen/Golf-/73971-KOPPLINGSSATS-VAG/

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, "Kraftoverføring Volkswagen Golf KOPPLINGSSATS VAG" er det clutch? Men dette gjelder Golfen til pappa, og ikke jeg som skal skifte clutch denne gangen. Må få det gjort raskt, og jeg har ikke tid. Clutch wiren virket ganske bra, så den trengs vel ikke å byttes. Men skal ringe biltema i morgen og høre om de har clutch til 1.8 GL 96 modellen :)

- Hvor lang tid brukte sønnen din på sertifikatet?

- Åh, en, to, tre...

- Måneder?

- Nei, biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, "Kraftoverføring Volkswagen Golf KOPPLINGSSATS VAG" er det clutch? Men dette gjelder Golfen til pappa, og ikke jeg som skal skifte clutch denne gangen. Må få det gjort raskt, og jeg har ikke tid. Clutch wiren virket ganske bra, så den trengs vel ikke å byttes. Men skal ringe biltema i morgen og høre om de har clutch til 1.8 GL 96 modellen :)

Bare husk å låse av vaieren før den demonteres, skal henge noen plaststrimler på vaieren, disse skal låse vaieren så den ikke slakkes ved demontering, er selvstrammende vaier..

Lykke til:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema hadde en leveringstid på 14 dager. Men så ringte jeg Toshov bilrekvisita og de hadde leveringstid på 1 dag, som med andre ord passer perfekt for meg. Men det er et problem og det er at bilen står ganske langt unna der hvor jeg bor, og det er ingen kollektiv transport som drar i nærområdet. Torshov bil... lurte på hva slags motor jeg hadde, og at det var snakk om noe som stod noe i motorrommet. Noe om det var ABS eller ABC motor eller noe ;P

Noen som har noen ideer? Må bestille clutch før klokken 11 i morgen tidlig for å få det på fredagen.

- Hvor lang tid brukte sønnen din på sertifikatet?

- Åh, en, to, tre...

- Måneder?

- Nei, biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min sto det motorkode på en hvit klistrelapp i bagasjerommet, sammen med masse andre koder for interiør, ekstrautstyr lakk o.l. Denne lappen står også ofte i serviceheftet.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bilen og heller ikke service heftet tilgjengelig. Er det ikke mulig å ringe møller bil og oppgi skilt nr for så å få viite hva salgs motor type en har?

Joda, du kan ringe dem for å få motorkode.:)

Mekonomen.no , Meca.no har delesøk der du taster inn reg.nr og får motorkode.

I ditt tilfelle vil du nok få opp ADZ, ACC, ABS som alternativ.

Jeg er 99,9% sikker på at du har motorkode ABS..

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor det skal ha noen betydning, alle disse motorene bruker 210mm clutch..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, de var så strenge med det på torshov ihvertfall. Men det virker som om du er ganske sikker på at det er 210 mm clutchen disse bilene bruker?

Har hatt en 1992 1,8 ABS, den byttet jeg clutch på, og byttet motor på min nåværende 1,6 AFT, begge har 210mm..:)

OBS: Så nå at du har en 1996, da har du ikke ABS,(denne gikk ut i 95) men mest sannsynlig ADZ..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider