Micra90 Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Plutselig dro ikke bilen noe serlig lenger! Satt den i ett lavere gir, og den er helt dau når eg kommer til 3500-4000 rmp! Noen som har noen anelse av hva dette er ? Trenger hjelp fort, for må bruke bilen hele forbaska tiden! Har ingen reserve bil :P Takker og bukker for ALL hjelp eg kan fÅ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Kutter den ved 4000? Altså som om du treffer turtallssperra? Isåfall går motoren i nødmodus og du bør absolutt få lest av feilkoder fra ECU.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micra90 Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Den kutter vell ikke helt, men det kan høres slik ut ja!... Får ikke opp noen feilmeldinger i dash`en..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens1990 Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Har du tatt en motorvask i senere tid? Kan være at pluggene står i vann. Blir da overslag, slik at man ikke får mer turtall enn hva du gjør... Ta opp pluggledningene og ta en kikk ned hos pluggene. Er det fuktig/vann der, kan dette være årsaken. Siter Ford Mondeo stv -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Tett katalysator Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micra90 Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Mye bra forslag, men ikke noe av dette... Har valgt å sette bilen på verksted i dag... Uff! Lukter svidd av sparebudsjettet.. :P Men sånn er det vell bare noen ganger... Skal å hente en reserve bil i mårra =) Kjøpte en camelon lakkert nissan micra for 2000 spenn :P Mye rust, men funker en stund:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Prøv å nappe av kontakta på luftmassemåleren din, og se om den kommer seg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dewey19 Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Hadde samme problemet på min mondeo 1996 2 liter bensin... byttet luftmengedemåler så var alt i orden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micra90 Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Problemet er mest sannsynlig at registerreimen har hoppet! Dette er verkstedet som har funnet ut, men syns det høres rart ut... ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micra90 Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 og det var rart! men nå har eg fått ny reg reim, og endelig fikk eg en mekaniker til å fortelle meg att kat var tett!!! det kostet ikke mindre enn 6700,- å finne ut =) strålende nøgd!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 akkurat som mondeo skrev litt oppe i tråden. Bør høre på han.. :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micra90 Skrevet Februar 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 :P Hehe, Ja, det er sant... Men når eg parkerer bilen på verksted og får beskjed om at det er garantert at reima har hoppet tør eg ikke gjøre noe annet enn å fikse det:p Men men... Sure penger var det, men reima er ny. Har tatt ut innmaten i kat i dag, montere i mårra. Håper det sviver bra da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg