gbjoergum Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Har en OPEL VECTRA (B)1.8 1998, som etterhvert har begynt å oppføre seg merkelig. Når jeg starter den, starter den opp nesten som en båtmotor, gir jeg gass dør den, lar jeg den stå litt kommer den seg etter hvert, men under kjøring rykker den som om det skulle være(rusk i forgasseren) som ikke er der ? Hva skjer ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bertbert1 Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Har nesten det samme problemet. Men det skjer ikke hver gang... Under kjøring nykker den en del, og når jeg starter den dør den ut hvis jeg ikke trykker ofte på gassn (skjer ikke så ofte). Men har lagt merke til en ting...det skjedde ikke når det var iskaldt (her i tromsø)...sånn -10 grader. Men nå som det har blitt mildere har jeg blitt mere plaget. Weird! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbjoergum Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Ja ikke sant. Det har jeg også erfart. Symptomene er mindre når bilen er skikkelig kald. :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Sjekk om det er olje i tennplugghullene og at pluggene ser fine ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbjoergum Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Kanskje det ja ! Jeg har en liten utetthet på toppdekselpakningen, men kan ev olje kome seg ned til pluggene den veien da ?:wonder::wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Ikke ned på pluggen der gnisten er, men om det er olje mellom toppen på pluggen og toppdekselet kan dette skape litt tull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bertbert1 Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 skal sjekkes i morgen! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bertbert1 Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Har ikke skiftet plugger på en Vectra før... Så vidt jeg kunne se må jeg skur av 4 skruer for å ta av et deksel, for så å kunne skru av tennpluggene...kan det stemme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Skal være to unbraco-skruer på toppen som skrues ut. Pluggene er under det sorte dekselet der det står Ecotec. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Er motoren tungstartet? Banker det noe når du kjører den på starteren? Er en bankeføler som skal forhindre feiltenning, men da burde det ha lyst ei lampe om den ikke var i orden. Har du sett om registerreima sitter riktig, kan være tegn på at den sitter 1-2 tenner feil. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bertbert1 Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 SOm jeg sa tidligere, hadde jeg det samme problemet. Byttet tennplugger i forrige, og det har ikke vært noe problem etter det :) Pratet litt med en opel-mekaniker. Hvis problemet ikke ble borte, burde jeg bytte tennpluggledninger. Kostet ca 1000 kr på bilxtra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bertbert1 Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Som jeg skrev tidligere byttet jeg plugger pga mye nykking. Funket fint en liten stund, men nå har den begynt å nykke igjen :confused: Byttet pluggledninger i dag, etter tips fra en opel-verksted-mann. Hjalp ikke en dritt!! Hva annet kan det være?? tror ikke det er lambdasonde, den ble byttet i høst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg