kjelli91 Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Har en volvo 740 med b230fk. helt foran på motoren, ved den første sylinderen er det fuktig/bløtt ved grenrøret, på nedsiden av grenrøret, og litt på blokka. Merker ikke at olja forsvinner så tror ikke det er det, vannet forsvinner heller ikke. Tror at det kanskje kan være eksosen som kommer ut og blir damp/flytende, smakte på det og det smakte ikke noe spesielt, er ikke ekstremt mye som kommer. Kan ta bilder til imorra.. noen som kan svare meg på hva det kan være ? takker for svar ! Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Det kan være eksoslekasje, lekasje fra toppdekselpakning, eller kanskje lekasje i simringen foran på kammen. Om det er en eksoslekasje så ser du det ganske enkelt ved å føre en papirbit rundt og ser om det blåser eksos. Kan være en fordel å holde igjen viskosevifta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelli91 Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 skal bytte dynamoreima og viftereima imorgen, så sjekker da om det er ifra eksosen, tviler på det er toppdekselpakningen, da jeg ikke ser noe lekkasje mellom toppdeksel og selve toppen, men hadde det vær i simringen på kammen hadde jeg vel merka at det forsvant endel olje ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg