Gå til innhold

Nyinnkjøpt Golf GTI 2E `93-mod. - Noen med kjennskap til disse bilene?

Ranger emnet

olekey

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne bilen for noen dager siden, 5939782_520x0.jpg

Clutchen slurer på høyt turtall, så den skal byttes. noen som kan gi meg link til en clutch som passer? Dette er min første bil så kan igrunn veldig lite om sånt:)

Wire'n til bakluka er også røkke, så den må byttes, noen som vet hvor jeg kan få tak i dette i krsund? utenom det er bilen grei.

Vet lite om bilen og motoren, bilen er bruktimport fra USA.

litt småfiks blir det, feiltenning, så den må stilles inn. å muligens en abs-føler eller noen lignende. (varsel lampa

Noen som kan fortelle meg litt om disse bilene?

Forrige eier sa at siden bilen er bruktimport er det ikke vanlig gti motor i den. men en 2E motor, kan dette stemme?

Mvh Ole Kristian

Endret av olekey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

abs sensoren er lettest og finne med en diagnose. 2e motorene trodde eg vanlig i gti. wire til bakluka?

deler finner du hos din lokale vw forhandler. eller http://www.mekonomen.no

(ser bilen har haugesundskilter også;)

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke wire som går fra knappen til låsen i bakluka da? Den mangler isåfall på min. Å har spurt på alle vw forhandlere / biltema i hele krsund, men ingen som har.

827200.png

Hva er problemet med låsen?

Hvis du kan trykke inn knappen uten at luka åpner så er det ikke usannsynlig at det er låsen som henger grunnet frost..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal være et lite stag der. gå på den lokale opphuggeren og finn en der.

på den tegningen er det del nr:16

høres rart ut at dem ikke har det på din vw forhandler. tror du får ta turen inn og fortelle dem at det er jo dem som skal ha deler til denne bilen.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja rart de ikke har det. Var på Bilsentrum å de er ikke akkurat kjent for å ha ett stort delelager.

og det med abs'n er jeg usikker på, det er lampa for håndbrekket som lyser, når brekket er oppe lyser det, å når jeg har det ned lyser det bare litt svakere. men leste en plass på forumet at det skal være egen lampe for ABS, men den finner jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen lampe for abs skal sitte i nærheten av lysbryter, sammen med evt. lampe til airbag. Har du ikke lampa, har du ikke abs heller...

Og hvis den røde bremselampa lyser, er det sannsynligvis for lite bremsevæske, evt. defekt flottør i bremsevæskebeholder.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider