johnhell Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Noen som vet om det er fornuftig å la motorvarmeren stå på en uke uten at bilen blir brukt eller sett til? Pleier å være -10 +-5 grader her. Noen som vet hvis det skulle skje uhell med motorvarmeren om forsikringen ennå gjelder hvis bilen er "uten tilsyn"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Nei, det er særdeles ufornuftig. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Bilen starter uansett den. Her var det -30 og fikk startpå bilen. glem motorvarmer for denne gang:D Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Eventuellt kjøpe et koblingsur som du kan programere ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnhell Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Må ikke betale for strømbruken uansett. Gratis strøm på studenthjemmet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Dette har vært diskutert opp og ned i mente...og det koker ned til at det ikke er noen fare med å la motorvarmeren stå på lenge. Varmen som oppstår vil få vannet til å sirkulere så det er ingen problem... Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Dette har vært diskutert opp og ned i mente...og det koker ned til at det ikke er noen fare med å la motorvarmeren stå på lenge. Varmen som oppstår vil få vannet til å sirkulere så det er ingen problem... jepp, ville tro de termiske effektene fikser dette av seg selv. Tviler ehentlig litt på motorvarmerelementer varmer så mye at det kan være skadelig over tid.. Det ville jo blitt litt dumt vel? Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Slapp av, du bare tørker ut oljefilmen rundt om kring i motoren, så stempelringerm rammelager, kamlager går i en inntørka guffe som tetter smørekanalene dine. Hva faen er vitsen, blokkvarmer er ikke bare positivt, det er omdiskutert, det er ett greit hjelpemiddel i kuldeperioder, men det finnes ingen som helst god grunn til å la den stå på mer enn 4 timer, er du redd for at bilen di skal fryse, tapp av vannet, eller sett den ett varmt sted. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Bruker blokkvarmer på Mercedieseln min når det er så kaldt at den ikke starter uten. Da har jeg den på 1-1,5 timer før jeg skal kjøre. Holder i massevis selv om det er 25 minus! Programert koblingsur FTW ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Koblingsur er tingen, ikke bra å ha på motorvarmer 24-7 som Einar sier. Og et koblingsur koster omtrent ingenting på clas ohlson eller biltema, jeg kjøpte en 3-pack med timere til 59kr tror jeg det var. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Hva med de elementene man kapper inn på kjølevannsslanger? Er de også like så uheldige å ha stående på, tja, si ett døgn eller to? Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Slapp av, du bare tørker ut oljefilmen rundt om kring i motoren, så stempelringerm rammelager, kamlager går i en inntørka guffe som tetter smørekanalene dine. Hva faen er vitsen, blokkvarmer er ikke bare positivt, det er omdiskutert, det er ett greit hjelpemiddel i kuldeperioder, men det finnes ingen som helst god grunn til å la den stå på mer enn 4 timer, er du redd for at bilen di skal fryse, tapp av vannet, eller sett den ett varmt sted. Det var på gamle type elementer. Moderne elementer er bare på skarve 200W. Ingen fare med å gå ifra de med tanke på uttørking på oljefilm. 200W er alt for lite til å varme opp motoren til den temperaturen. Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Elementene er nok nå, som for 20 år siden på mellom 500-550W til vanlig, har montert motorvarmer på biler inntil 2009-modeller, og DEFA har da 500W til vanlig. Problemet med koksing/utøtrking av oljefilm er nok ikke stort med slangevarmer i forhold, men ei uke er lenge det, og jeg kan fremdeles ikke se en grunn, tipper og på at det finnes restriksjoner på slik bruk der du snakker om, du bare vet ikke om dem. Om du er så forbanna redd for at bilen din skal fryse, plugg det i, det går sikkert helt greit, men bra er det ikke, og det finnes heller ingen grunn, og skulle bilen ta fyr, og det viser seg at motorvarmer har stått på ei uke uten tilsyn, tror jeg ikke forsikringa punger ut. Jeg gir faen, er ikke min bil. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Kjøp nå for fanden et koblingsur. Kjøp en type som kan programmeres til å slå seg på noen ganger for dag uken igjennom hvis du er redd for at det skal fryse. Koster maks 200 kroner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Men for faen da, bilen føler ikke kulde. Og om du har en skvett forstvæske på radiatoren så fryser det ikke før det blir -30 grader uansett. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.