Gå til innhold

La motorvarmeren stå på 1 uke?

Ranger emnet


johnhell

Anbefalte innlegg

Dette har vært diskutert opp og ned i mente...og det koker ned til at det ikke er noen fare med å la motorvarmeren stå på lenge.

 

Varmen som oppstår vil få vannet til å sirkulere så det er ingen problem...

jepp, ville tro de termiske effektene fikser dette av seg selv. Tviler ehentlig litt på motorvarmerelementer varmer så mye at det kan være skadelig over tid.. Det ville jo blitt litt dumt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, du bare tørker ut oljefilmen rundt om kring i motoren, så stempelringerm rammelager, kamlager går i en inntørka guffe som tetter smørekanalene dine.

 

Hva faen er vitsen, blokkvarmer er ikke bare positivt, det er omdiskutert, det er ett greit hjelpemiddel i kuldeperioder, men det finnes ingen som helst god grunn til å la den stå på mer enn 4 timer, er du redd for at bilen di skal fryse, tapp av vannet, eller sett den ett varmt sted.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblingsur er tingen, ikke bra å ha på motorvarmer 24-7 som Einar sier. Og et koblingsur koster omtrent ingenting på clas ohlson eller biltema, jeg kjøpte en 3-pack med timere til 59kr tror jeg det var.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, du bare tørker ut oljefilmen rundt om kring i motoren, så stempelringerm rammelager, kamlager går i en inntørka guffe som tetter smørekanalene dine.

 

Hva faen er vitsen, blokkvarmer er ikke bare positivt, det er omdiskutert, det er ett greit hjelpemiddel i kuldeperioder, men det finnes ingen som helst god grunn til å la den stå på mer enn 4 timer, er du redd for at bilen di skal fryse, tapp av vannet, eller sett den ett varmt sted.

 

 

Det var på gamle type elementer. Moderne elementer er bare på skarve 200W. Ingen fare med å gå ifra de med tanke på uttørking på oljefilm. 200W er alt for lite til å varme opp motoren til den temperaturen.

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elementene er nok nå, som for 20 år siden på mellom 500-550W til vanlig, har montert motorvarmer på biler inntil 2009-modeller, og DEFA har da 500W til vanlig.

 

Problemet med koksing/utøtrking av oljefilm er nok ikke stort med slangevarmer i forhold, men ei uke er lenge det, og jeg kan fremdeles ikke se en grunn, tipper og på at det finnes restriksjoner på slik bruk der du snakker om, du bare vet ikke om dem.

 

Om du er så forbanna redd for at bilen din skal fryse, plugg det i, det går sikkert helt greit, men bra er det ikke, og det finnes heller ingen grunn, og skulle bilen ta fyr, og det viser seg at motorvarmer har stått på ei uke uten tilsyn, tror jeg ikke forsikringa punger ut.

Jeg gir faen, er ikke min bil.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår