rioi Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Hei. Har problemer med min a4 1.9tdi 2001 modell. Turbotrykket forsvinner uten å etterlate noen feilkode. Det forsvinner hvis jeg har pådrag på høyt gear i motbakker o.l. DVS ved stor belastning på motoren. Når det først har blitt borte kan det ta opptil flere dager før det dukker opp igjen, men innimellom er det nok å kun skru den av og vente litt for deretter å starte den igjen. Hender også at jeg setter fra meg bilen om kvelden med intakt turbotrykk og når jeg kommer neste da og skal kjøre er det borte igjen. Har selv mest troa på vakuumlekkasje. Noen med forslag eller erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 har desverre ingen løsning til deg, men ser ut som om vi har det samme problemet! Sjekk ut tråden min for noen tips i alle fall! :) Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Kan nok fort være samme problemet vi har ja! I morgen skal jeg kjøre bilen min inn og sjekke VNT mekanismen, vakuum, LMM osv. Skal komme med tilbakemelding her på hva jeg finner ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 rioi skrev: Kan nok fort være samme problemet vi har ja!I morgen skal jeg kjøre bilen min inn og sjekke VNT mekanismen, vakuum, LMM osv. Skal komme med tilbakemelding her på hva jeg finner ut. supert! si i fra hva du(de) finner! Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alufelg Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Velkjent problem. Skovlene i disse turboene blir fulle av sot og henger seg opp. Disse skovlene justerer turbotrykket og da sier det seg selv. Bytteturbo er tingen her:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Et par uker siden nå.. fant du ut noe? Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2010 Fikk etter mye om og men sett litt nedi motorrommet. Skrudde vekk litt deksler så jeg kom til og prøvde å bevege staget fra vakuumklokka på turboen. Den satt BOM FAST! Prøvde ogs¨å gi skikkelig gass og se på staget og det rikket seg ikke. Dermed blir det ny turbo på meg.Noen som har forslag til hvor jeg kan skaffe en? Turboen er en Garrett gt1749v Har sett litt på denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg