Gå til innhold

Feil med giroverføring?

Ranger emnet

Einar

Anbefalte innlegg

Faren min har en `97 Audi A4 1.8 Avant Quattro.

Var snakk om at bilen går framover i Revers enkelte ganger, har ikke kikka på det selv, men er det noen som har vært borti dette, noe krøll med giroverføringer?

Bilen er selvfølgelig Manuell.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk dette kun har med en liten miss. Det er ufattelig lett å sette bilen i 4-gir i stede for revers. På disse bilene må du nemlig trykke ned girspaken for å få den i revers. Har vært livsikker selv på at jeg satte bilen i revers og her har bilen gådd fremover :) Hvor mye har bilen til faren din trillet? Noe info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er samme rørepinneslaskegreiene som på golf, så er det sikkert slitte giroverføringer. Mye plastikk her, som knekker/blir utslitt. Typisk v.a.g egentlig... Det positive er jo at disse plastdelene ofte er enkle å bytte, og ganske billige.

Hvis dere ikke finner ut av det, så får du be faren din om å kjøpe seg merce :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem på min nyinnkjøpte Golf 4motion 2009 modell som har gått 31000 km. Har opplevd at den flere ganger kjører litt fremover før den kjører bakover.

Jeg er helt sikker på at bilen er satt i revers, -ryggekamera slåes på og den kjører altså bakover etter hvert.

Ble veldig interessert i uttrykket "rørepinneslaskegreiene som Golf". Er dette et vanlig problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er kanskje ikke like vanlig på de nye, men på golf 1,2 og 3, altså fram t.o.m 1997 så vil jeg si det er et problem ja. Det er noe plastgreier her som blir utslitt, men det skal være enkelt å bytte.

Men det var rart at den går i revers etterhvert av seg selv da, er det automat kanskje?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider