Lars Gunnar Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Hallo! På fredag så gikk regrema på bilen til min mor,dukken. dette er en 88 mod Carina II 1,6 16v (4A-F motoren). Det jeg lurte på er om noen her vet om det er såppas klaring mellom ventiler og stempel,att det har gått bra,så det bare er å stille opp motoren igjen å på med ny reim,eller om det bare er å bytte ut maskinisten som sitter nedi der. Bilen er i såppas bra stand att det ikke blir noe vraking,så har fått tak i en ny motor eventuellt om den gamle må byttes. Hu fikk beskjed av verkstedet da hu kjøpte bilen,for snart 10 år sea,att det var kjede og ikke reim på bilen,så den slapp hu å tenke på ang skift. mvh Lars Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinnan Skrevet Februar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 hei.. det er bare å stille inn motoren igjen å skifte reim og hjul.. ingen skade skjedd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Gunnar Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Da får je håpe på det.:) Prata me en som mente att så lenge motoren hadde hatt over 1000-1500 omdreiniger pr. min. var det bare å kaste motoren,for da var det ingen klaring uannsett om det ska væra sånn med klaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 (4A-F) Det er nå engang en non-interference motor, og med mindre han som råder deg til å kaste den ikke har konkret erfaring med akkurat toyota sine motorer så ville jeg fortsatt å forhøre meg rundt litt til. Om flere kan bekrefte (eller avkrefte) dette vil jeg gjerne høre om dette selv. Hvor langt har motoren som står i bilen gått? Husk at et regreimskifte du utfører selv (om du kan) koster noen hundrelapper, kontra det å betale for en byttemotor og ikke minst mye arbeid.. bare litt kost/nyttetenkning her. Viser det seg at motoren er gåen, har du allerede en ny regreim som du kan sette på byttemotoren du får (for denne må også ha ny regreim) :) Er du skikkelig smart spanderer du på deg en ny vannpumpe i samme slengen ;) Og når du allerede har en motor ute, så er det heller ikke veldig dumt å skifte clutch ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Da får je håpe på det.:) Prata me en som mente att så lenge motoren hadde hatt over 1000-1500 omdreiniger pr. min. var det bare å kaste motoren,for da var det ingen klaring uannsett om det ska væra sånn med klaring. Vel, altså. Ventilene åpner like mye om motoren går på tomgang eller på 7000 omdreininger. Er det plass så er det plass, og er det ikke plass så er det ikke plass. Så enkelt er det! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Gunnar Skrevet April 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 Bilen ble vraket,da det viste seg att den ene kamakselen itte hadde fått smøring,å det gjorde att reg.rema ble revet av. Verkstedet regna me att det kosta ca 15.000,- å få fiksa den. Å en 88 mod med 286.000 på telleren,å bynende rust nere kanalene,fant vi ut att det billigste var å kvitte seg med den. EU-kontroll var det i vente å. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet April 2, 2010 Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 R.I.P. Carina, måtte de gode delene dine leve videre i andre Carinas :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.