Gå til innhold

Tips ang. pakkeløsninger

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

heisann!

Nå er det på tide å tenke på å investere i ett stereo anlegg til min kommende bil. Siden jeg ikke har lyst til å bruke for mye penger på stereo denne omgangen, har jeg nå fått øynene opp for alternative løsninger for å få god lyd til en pris på under 4000.-

Jeg har kikket litt rundt på internett, og til slutt funnet noen pakkeløsninger som kanskje kunne være aktuelle :

pakkeløsning 1

pakkeløsning 2

pakkeløsning 3

Dette var altså bare noen av de jeg har sett på, så hva mener dere om disse pakkene ?

Har dere noen bedre forslag til under 4000,- ??

Det jeg har av bilstereo allerede er 2 stk 225 watt 3-veis 6*9 høytalere, lightning audio`s 2f2f serien. Kanskje vært fint å funner noe som ville gå fint sammen med disse.

Håper dere kan hjelpe meg litt med dette !:D

mvh

stian furuseth

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen høyttalere forran i bilen da? Tror nok jeg ville satset på ett frontsett istedet for 6x9" som jeg regner med du skal ha i hattehylla..

Personlig er jeg svak for JBL og DLS, selv om RF og Infinity -gutta her på forumet sikkert kan komme med brukbare forslag også.

Vet ikke hva slags høyttalere du må ha på en Audi 80/90, men på 3'er golfen min er det 4" i dash'en og 6.5" i dørene.

Jeg hadde JBL GT-8 (?) i dashen før jeg kjøpte frontsett fra DLS med tweetere der og 6.5" i dørene -det ga en fin lyd siden det bare var mellomtone og diskant. Kosta meg vel 1200,- så hvorfor ikke gå for noe slikt i tillegg til en basser og forsterker?

Havner vel på 5000,- da kan jeg tenke meg.. men min erfaring med bilstereo er at du får det du betaler for. Så for all del ikke driv høyttalerene dine via forsterkeren i spilleren men sats på en ordentlig 4 kanaler + en til å drive basseren.

C1

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe bra at du sier ifra RiZla ! Men hadde kanskje passet bra å kjøpt hele 2f2f serien siden jeg allerede har 6*9" høytalerne fra serien ?

Men ClusterOne, vil du helle anbefale meg å kjøpe hver ting separate ?

6*9" skal jeg såklart ha i hattehylla, og frontsett er et must.

Kanskje det ville vært best for meg å kjøpe en og en ting ? isåfall, hva vil du anbefale å starte med ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok heller anbefalt deg et bedre anlegg over litt tid.

Har flere kamerater som har falt for slike billig pakker, og alle har byttet det ut igjen.

Er billig og bra til PRISEN, men ikke noe særlig mer.

Du hadde 6x9 fra før?

Kjøp da et frontsett og forsterker for det du har råd til nå, og kompleter med en sub senere. Er du litt bassfreak, kan du kanskje bytte om på frontsett og sub:D

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sutarts

Men ClusterOne, vil du helle anbefale meg å kjøpe hver ting separate ?

6*9" skal jeg såklart ha i hattehylla, og frontsett er et must.

Kanskje det ville vært best for meg å kjøpe en og en ting ? isåfall, hva vil du anbefale å starte med ?

Jeg starta med en spiller selvfølgelig, og en 4ch forsterker til å drive 6.5" JBL høyttalere i dørene bak og 4" på dashen. Dette var en Pioneer 4x35W (som jeg skal selge for 500 nå)

Kjøpte en Axton Z-series 12" sub i 2-porta kasse og en JBL-P180.2 forsterker som jeg brokopla til å drive bassern.

Bytta ut Pioneer forsterkeren etterhvert til en JBL-P80.4 4x40W forsterker og 4" i dashen måtte vike for diskanter fra DLS som jeg felte inn der, med 6.5" elementer som inngikk i samme frontsettet fra DLS i framdørene. Og delefiltre selvfølgelig.

Jeg hadde ikke råd til å kjøpe alt på en gang og har byttet ut litt etter litt. Siste som ble bytta ut var Pioneer 7300 spilleren til en Pioneer 9400 og nye signalkabler.

Regner med at det neste på lista mi er en kondensator.

Men dersom du allerede driver høyttalerene dine via spilleren så anbefaler jeg deg å kjøpe en bra forsterker for bassern og en sub så klart. Og nye høyttalere forran. Det gjør mye med lydbildet bare det. Så etterhvert som økonomien din tillater det kan du invistere i en 4ch forsterker.

C1

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...kan nok ha forklart meg litt dårlig:D

Jeg har ikke bil enda, så jeg har ikke kobla opp no anlegg. Så det jeg driv med nå, er å spare opp penger til anlegget. Bilen kjøper jeg nok innen neste helg.

Men det beste for meg er å starte å kjøpe ett frontsett og forsterker ?(cd spiller er mest sannsylig med i bilen jeg kjøper) og senere trå til med en sub ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt!

Siden du ikke har kjøpt kjerra enda, så synes jeg du skal kjøpe det beste frontsettet og signalkablene du kan ta deg råd til.

Så finner du en god plass du kan ha forsterkern, legger opp strøm og jording dit, plasserer signalkablene lengst mulig unna strømkablene og høyttalerkablene i midten.

Deretter er det bare å montere frontsettet på skikkelig vis. Demp dørene, og stapp nedi litt ull som du får tak i på husflifden til kr 200/kg. -En halvkilo karda ull er MYE, så det holder lenge...

Fyll opp ca 35% - 40% av totalvolumet du har i døra. Varierer fra installasjon til installasjon. hva som funker best...

Når du så er ferdig med dette har du sikkert funnet en eller annen måte å skrape sammen noen grunker på i mellomtiden til forsterker. Flere her er storfornøyde med DynaBel's 4 kanaler, og med de positive erfaringene jeg har fra 2 - kanalern deres vil jeg absolutt anbefale denne.

Dette er det jeg ville ha gjort. Vært tålmodig og brukt litt tid på å få det skikkelig når du først drar i gang...

Lykke till!

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, godt tips !

Jeg har alltid vurdert 2 ting, om jeg skal kjøpe ett billig anlegg med en gang bare så jeg kan få det med en gang, eller om jeg skal bruke tiden å kjøpe litt etter hvert, så til slutt så jeg ender med ett bra anlegg. Så da tror jeg velger det siste, jeg tar tiden fatt.

Men hvilket frontsett vil dere anbefale meg til runt 1500 - 2000,- ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I den prisklassen vil jeg sterkt anbefale Infinity Kappa.

De har utrolig liten monteringsdybde og har en ganske mørk og god lydkarakteristikk som jeg liker utrolig godt! Diskanten er utrolig detaljert.

Dette settet har egentlig en pris på 2990,-

Men jeg selger 5.25" versjonen for 2100,- og 6.5" for 2350,-

Har litt igjen på lager, så du har ikke hastverk med å bestemme deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt ett bra front sett,(dls,focal osv) og en dynabel 4 kanaler.4*60 rms

da kommer du i ca 3500.mangler en sub da, og event forsterker til den, om du ikke bruker ene utgangen på dynabel til dette, og glømmer 6*9 en stund.

Strømkabler kan du kjøpe på biltema, men signalkabel bør du finne en annen plass...

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider