Gå til innhold

Bygge om til skivebremser bak på en 6N

Ranger emnet

ats22

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bygge om til skive bremser bak, etter som jeg husker når jeg jobbet på møller var det ikke noe hokus pokus.

Hørte med en kopis å jeg hadde rett.

Må bare ta av trommelen og skjoldet til det gamle. (Av med spindelen) Og legge opp nye bremserør og slanger.

Slangeer og bremserør kjøper man til polo 1.6l GTI.

Håndbrekkwirer kjøper man også nytt i fra polo 1.6l GTI.

Bremse skiver og klosser også ifra polo 1.6l GTI.

Calipere og hjullager/spinell henter man ifra polo 1.4 Sport. Pris ca. 1000 kr.

renger med at det koster meg 2000 kr å bygge om, abs er bare en lek.

Blir spenden å se åssen dette blir! :blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har den lastavhengig ventil fra før? Det er jo et punkt de ser etter på eu-kontroll. Skiver har jo mer "bitt" enn tromler, så du risikerer jo låsing av bakhjul før framhjul hvis du er uheldig. Og det hjelper ikke med ABS heller, denne ventilen må være der uansett.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har den lastavhengig ventil fra før? Det er jo et punkt de ser etter på eu-kontroll. Skiver har jo mer "bitt" enn tromler, så du risikerer jo låsing av bakhjul før framhjul hvis du er uheldig. Og det hjelper ikke med ABS heller, denne ventilen må være der uansett.

Det trenger man ikke. De fleste poloen som med abs hadde ikke lasteavhening ventil org. Så lenge den ikke har det trenger den ikke ha det. Det vil ikke vli noe risiko for at bakhjula låser deg fø forhjula. ABS styrer alt da.

Så ventilen trenger man ikke da.

På golf 2 måtte jeg hadde for der var det orginalt.

Tok en tlf til møller teknisk å fikk det bekreftet av de at jeg ikke trengte lasteavhening ventil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...