Gå til innhold

Dieselbil hvor langt kjørt?

Ranger emnet


Lasse87

Anbefalte innlegg

jeg føler meg ikke trygg på at bilen er godt innkjørt før de har passert 500 000km, holder den 500 000, så så holder den lenge til, hvis du skal kjøpe driftsikker bil, så kjøper du en som har gått 500 000 eller mer

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kommer an på merke og motortype.

Av en eller annen emrkelig grunn, så kan en Mercedes-motor holde fint 700 000 uproblematisk med normalt vedlikehold, mens en annen kan være utslitt før den har gått 200 000 km.

Vil dog driste meg til å si at diesel/Bensin som oftest er like holdbare, tingen er bare at ofte kjøper de som kjører mye diesel, disse blir langkjørt og vedlikeholdt, mens de som kjøper bensin ofte driver med småkjøring, og kanskje er litt slepphendte emd vedlikeholdet. Dette gjelder selvfølgelig de som kjøper nye(re) biler, ikke de som kjøper billigbil til 30 000,-

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har seg sånn at jeg er på utkikk etter bil.

Planen er å gi rundt 60 - 70 000 kr. for bilen, og jeg vil gjerne ha diesel.

Jeg vil også helst ha stasjonsvogn, da jeg har en sønn på litt over året som sitter bakovervendt i barnesete, og trenger god plass til setet og vogn i bagasjen.

 

Merke, tenker jeg helst på volvo eller audi..

 

Har ikke så stor greie på bil, så jeg spør her, så jeg ikke kjøper en bil jeg ikke vil nyte i lenger tid fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snakk om VAG motor i begge tilfellene vil tro...

Med greit vedlikehold, 400 000 +

Ikke 2.5 TDI V6.

Ikke longlifeservicer.

 

Forbehold om at jeg ikke har peiling på disse motorene, sikkert noen som har emre peil enn meg som kan prate litt seriøst.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snakk om VAG motor i begge tilfellene vil tro...

Med greit vedlikehold, 400 000 +

Ikke 2.5 TDI V6.

Ikke longlifeservicer.

 

Forbehold om at jeg ikke har peiling på disse motorene, sikkert noen som har emre peil enn meg som kan prate litt seriøst.

 

 

Okay. Takk for hjelp!

Men kan jeg spørre om hvorfor ikke 2,5 TDI V6?

Såg på en slik tidligere idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5 Tdi V6 kan du drite langt i.

Fikk inn en sånn en på jobben, motoren gikk ikke rundt. Fullt havari på høyre topp, kjempekratre i kammene, mangla mange løftere, alle ventiler fullstendig voldtatt, ene stemplet smidd fast i blokka.

 

2.5 Tdi med rekkefemmer derimot, er gullmotor.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å finne ut om bilen har rekke5 eller v6, må man vel ned i panseret å se, må man ikke? (Eller spørre da..)

Det er ikke så mange som skriver dette i annonsene sine...

Rekkefemmer har 115hk og 140hk. V6 har 150hk og 180hk

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fare å kjøpe en bil med høy km stand så lenge den er fulgt opp. En nyere motor er nærmest uslitelig hvis den får riktig olje når den skal, eller litt oftere.

Kjører en selv jeg, 06 modell, gått 341k. Automat tom. Fikk nye glødeplugger i julegave, ellers har den kun fått olje, oljefilter, dieselfilter og diesel det siste året.

Har servicebok tom 300k, og kvitteringer på alt som er gjort med bilen siden dag en. Billigere bilhold er vanskelig å oppdrive

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slo meg etter og ha kjørt diesel med automat her om dagen, er at det man må jage motorer med automat en del for og få de til og gire.. 4000rpm+ for og få de til og gire og legge seg ned igjen på turtall.. Hørest sunt ut i 20blå.. nei..

 

Selv er jeg allergisk når det kommer til km stand.. 60.000km maks for min del.. Bytt før det begynner og bli påkost. Funker fett.. Har 2-3 år(40-50.000km) med problemfritt, utgifts fritt bilhold da. Slitedeler må man selvsagt regne med, men man slipper alle de store/dyre tingene..

 

Men nå ser det ut til at jeg har funnet en bil jeg kan tenke meg og "bruke opp" og har kommet på moddekjøret så da er det jo bare og bytte med noe bedre etter som det orginale ryker :D

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slo meg etter og ha kjørt diesel med autmat her om dagen, er at det man må jage motorer med automat en del for og få de til og gire.. 4000rpm+ for og få de til og gire og legge seg ned igjen på turtall.. Hørest sunt ut i 20blå.. nei..

Da var det noe seriøst gærlig med den kassa. Det har jeg aldri opplevd.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår