Gå til innhold

TEST: 3 "eksklusive" og 1 billigere outsider

Ranger emnet


Sandmo

Anbefalte innlegg

Dette er altså en test av Svisswax Mirage, Dodo Juice Supernatural, Valentine's Concours og Valentine's Road 'n Track.

 

Swissvax Mirage: ca 1000,-

 

IMG_3146.jpg

 

Valentine's R'n'T: £44 + frakt og toll/moms

 

Ikke no bilde av denne

 

Valentine's Conc.: £77 + frakt og toll/moms

 

valentinesconcourscarna.jpg

 

Dodo Juice Supernatural: ca. £95 + frakt og moms/toll

 

dodo_supernatural_601_600.jpg

 

 

Ikke verdens mest spennende forarbeide, så det hopper jeg over her... Avslutta med Meg's MG#205 og da så det slik ut;

 

IMG_3184.jpg

 

Legger voksen etter dette skjemaet

 

vokstest2.png

 

Ferdig maskert opp for vokslegging

 

IMG_3190.jpg

 

Så var det voksleggingen. Dårlig med bilder av selve påleggelsen, ble bare stress med Valentine's som skulle av igjen nesten med en gang. Men kan si at Dodo og Swissvax scorer høyest her, begge er type kosevokser å legge på og er veldig drøye i bruk, Dodo kanskje den drøyeste. Ble litt i overkant hektisk med både Concours og R'n'T, for hvis den ble liggende litt lenge, ble den nesten håpløs å få av.

 

Hva gjelder lukt er Mirage overlegen. Dodo er mer nøytral i lukten, mens begge fra Valentine's har mer petroleumsaktig lukt, R'n'T mer enn Concours.

 

Fjerningen av voksen gikk på Dodo og Mirage lekende lett, ikke rare forskjellen her, mens Concours kommer et lite stykke bak. Her syns jeg ikke R'n'T var noe spesielt bra, både den og Concours tørker i overkant fort og kan lett bli knotete å få av. Måtte ved et par anledninger legge på mer for å myke opp det som var blitt hardt.

 

Etter det første laget så det slik ut

 

IMG_3198.jpg

 

IMG_3196.jpg

 

Fikk ingen skikkelige bilder av hver enkelt voks etter første laget, men kan si at Mirage gir de blankeste og klareste speilbildene. Syns dessuten at R'n'T gir et bedre resultat enn både Dodo og Concours, litt overrasket akkurat her. Men mellom disse er det ikke rare forskjellene å se, umulig å få frem på bilder. Foreløpig hvertfall :)

 

Mens jeg ventet på at voksen skulle herde skrev jeg noen notater til meg selv

 

IMG_3204.jpg

 

Fant jo ut etterhvert at de notatene ikke ble helt riktige, så de er ikke like pene nå :P

 

Etter det andre laget ble det hakket bedre ja!!

 

2lag1.jpg

 

2lag.jpg

 

Mirage var fortsatt penest å se på

 

IMG_3211.jpg

 

Litt jevnere mellom Dodo

IMG_3209.jpg

 

og R'n'T etter andre lag faktisk...

IMG_3208.jpg

 

Etter det andre laget virket Concours helt annerledes, den ble relativt mye blankere, og speiler bedre enn R'n'T og Dodo.

 

IMG_3210.jpg

 

Så da var påføring og wipeoff over

 

IMG_3212.jpg

 

Utseende/resultat:

1. Mirage

2. Concours

3. R'n'T/Dodo

 

Kosefaktor:

1. Mirage - lukta avgjør :D

2. Dodo

3.

4.

5.

6. Concours

7. R'n'T

 

Mest for penga:

1. R'n'T

2. Mirage

3. Dodo

4. Concours

 

Overall:

1. Mirage

2. Dodo

3. R'n'T

4. Concours

 

Skal man kjøpe etter resultat i forhold til pris er R'n'T bang for the bucks!

 

Men syns nå at det skal være en kosejobb å legge på voks jeg da, så kommer ikke til å bytte ut Mirage med noen av disse :D

 

Håper ikke jeg har glemt noe nå....

 

Uansett, da er det bare å vente og se hva holdbarheten angår!

Endret av Sandmo

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår