69mustang351w Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Prøvde i dag å skifte plugger på sierraen min, men det gikk ikke. De satt fast. Torde ikke å ta i mer enn jeg gjorde. Løftet jo delvis motoren når jeg tok skikkelig i.Skal bruke rustløser. Er det en god ide og prøve å løsne pluggene mens motoren er varm når metallet har utvidet seg litt? Noen andre råd om hvordan man løsner fastrustede plugger? Siter 2004 Volkswagen Passat highline/executive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Ha på rustløser og la det virke, så er det lurt å forsiktig stramme pluggene LITT, og jobbe med gjengene av og på. Ellers kan det jo, som du sier la motoren bli varm slik at metallet utvider seg. Verdt et forsøk. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69mustang351w Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 En annen fra Harstad her også:). Det er sikkert lurt på en måte, men hvorfor stramme pluggene? Hvorfor ikke prøve å løsne direkte? Siter 2004 Volkswagen Passat highline/executive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Harstad her også ja ;) Vet at jeg selv har fått løs plugger ved å stramme LITT for så å løsne igjen. Har fungert å jobbe litt med gjengene, men om det fungerer for deg er ikke sikkert. Det som kan skje er at man river gjengene og da er det ikke særlig morsomt... :p Rustløser er nok det beste for så å prøve å løsne pluggene på vanlig måte. Det er iallfall veldig kjipt å rive løs gjengene på pluggene. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69mustang351w Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 Får prøve i morgen:). Takk for rådene Siter 2004 Volkswagen Passat highline/executive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Så med å sprute på rustløser så tror dere at det likså vil trekke ned i gjengene....... Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 De sitter nok pga en eller annen idiot som har dratt til for hardt, dette er sikkert en OHC-motor, og de har konisk tetting, som ikke skal draes til halvparten av venlige plugger en gang, skrues de til for hardt så sitter de jævlig. Skaff deg en skikkelig pluggnøkkel i 13/16"(20,8mm), en god latmann, og ta i, og bruk kun orginale plugger. Skal draes inntil, og 1/8 omdreining etter dette, ikke mere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69mustang351w Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Fikk pluggene løs i dag:). Brukte "Rost flash" fra CRC, en rustløser som fryser ned til -40. Kan godt hende at jeg torde å ta mer i etter at jeg hadde sprayet på dette, at det var kun hvor mye jeg tok i som var årsaken.Men jeg tror den løste opp noe. Det er en OHC-motor med innsprøytning ja. Bilen er sierra 2.0 IS som ikke er ombygd til cosworth:). De gamle pluggene var litt slitt, de hadde vært i motoren i 5 år eller mer. Siter 2004 Volkswagen Passat highline/executive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69mustang351w Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 denne "replyen" er bare en test for å sjekke noe med profilen min Siter 2004 Volkswagen Passat highline/executive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 Signatur? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg