Gå til innhold

Vannet forsvinner

Ranger emnet

alufelg

Anbefalte innlegg

Dette gjelder en A4 1.9 tdi, 2000mod med AHU motor. Vannet forsvinner, ca en ekspansjonstank pr 50 mil. Den kommer ikke opp på temeratur heller, skulle nåla rikke seg kommer den aldri lenger enn til 60 grader så vips er den på bånn igjen. Har nylig byttet vannpumpe og termostat uten fremgang. Byttet o-ring i lokket på ekspansjonstanken også da en møller-mekaniker tipset meg om det, men det hjalp heller ikke noe. Finner ingen lekkasjer, olja er fin og den ryker ikke mer enn normalt. Har varmluft i varmeapparatet. Har lufta å lufta å lufta, så hva gjør jeg nå??angry2

Endret av alufelg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den burde helt klart bli varm selv om den lekker litt, kan iallefall ikke skjønne annet, motoren produserer jo varme når den går og termostaten har du byttet så den burde jo være ok. Men akkurat det problemet kan vel ligge i selve måleren? (tenker litt svart på hvit her nå jeg). Er jo bare å kjenne på slangene etter en kjøretur det, så får du jo svar, men du har kanskje gjort dette alt?

Men om du har mulighet til å parkere i en garasje så er det vel mulig å finne lekasjen. Kjøre inn la all snø/is smelte og renne av (tørk opp alle vanndammer om det er dårlig drenering i grasjen). Deretter legger du håndklær eller lignende under bilen slik at det blir mulig/lettere å se hvor det blir en våt flekk da burde det jo være mulig å se hvor det lekker i fra om du får "tørket" hele bilen først. Men den lekker kanskje bare når du kjører?

har egentlig ikke peiling, bare tenker mer svart på hvit her jeg, prøver liksom å hjelpe...

og plutselig kom jeg på noe smålurt:P lekasjen kan vel komme av en dårlig slangeklemme evt en gammel og morken gummislange...

Endret av - Pal -

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilleggsvarmer på disse?

Det kan være en slik som ikke virker, sitter ofte elektriske varmeelement på kjølevannet.

Legg ei pappplate under motoren mens den står over natta, skjer det ingenting, start den å la den gå god å varm.

Går kjølevifter hele tiden?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg et skritt nermere her.. Det kommer litt vann ut mellom bolkka og toppen:( Ser ikke at det kommer noe men ligger litt vann langs med pakningen der og er veldig "svett" på blokka under det partiet. Tok av motordekslet under bilen og der lå det en dam. Jeg konkluderer med at tempgiver er gåen ettersom nåla ikke vil opp, alle slanger er varme etter en kjøretur. Nettopp bytta registerreim også, kunne jo spart meg for den jobben hvis jeg må av med toppenangry2

Lenke til kommentar
Del på andre sider