Gå til innhold

Mine blinklys blinker ei.

Ranger emnet

artvader

Anbefalte innlegg

Har en Suzuki Grand Vitara xl7, 2005 modell, hvor jeg forleden merket at jeg ikke har blinklys. Jeg har heller ikke nødblink og de gir ikke disse blinkene som er vanlig når alarmen aktiveres eller deaktiveres.

Jeg vet ikke om det er riktig av meg å mistenke at et relee har tatt kvelden, eller om det kan være noen form for en sikring som er gått. Alle andre lys virker jo. Var på Ford i Moss, som er forhandler av disse bilene, men der var det ingen hjelp å få.

Blir meget glad om noen har noen form for forklaring til problemet og hva jeg kan gjøre.

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mondeo sier, Sjekk sikringen til blinklyset, og grunnen ligger nok meget sannsynlig i enten hengerbruk, eller ledningsnettet til baklyset på v. side bak fanger, er som oftest parklys man mister av det, men alle ledningene går jo samlet.

Vil ikke kalle dem ombygget til baklys der, de er sånn fra fabrikk, er vel bare den lave utgaven som ikke er levert i Norge som har vanlig lys oppe.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...

Bare for å ta opp en gammel "tråd" her inne.

ang. blinklysene og nødblinken som er "død". Ble dette utbedret? Var det i så fall feil å ledningsnettet bak fanger bak på v.side?

Ha akkurat samme feilen på min bil, 2006mod xl7.

Ha sjekket releet, som funker, ingen tegn til brud i ledningen framme. Byttet sikringer opptil flere ganger, som dem blir slått ut igjen nokså fort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at sikringen din ryker hele tiden? Da er jo hvertfall det grunnen til at det ikke virker. Men grunnen til at sikringen ryker kan jo være mye.. Men gjenganger er jo disse kontaktene bak bakfangern. En annen ting er hvis det er montert hengerfeste, sjekk dette.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider