Gå til innhold

Trenger hjelp kjapt! Alpine spiller

Ranger emnet

Mondeo V6

Anbefalte innlegg

Hei, har en Voyager 1999 Le med orginalt Infinity sound system. Dvs spiller,veksler og høytalere som det er totalt 6 stk av.

Har nå byttet orginalspilleren til en Alpine 9886 cd spiller.

Problemet nå, er at lyden kutter med en gang jeg prøver å skru opp volumet og eventuelt bassen. Har sjekket høytaler koblingene og de er ok. Kjøpte overgang ifra Chrysler orginal til Iso. Så har jeg noen teorier. OHM. Vet at det sannsynligvis er 8 Ohm høytalere orginalt i bilen. Har det noe å si? Så tenker jeg litt på dette med jordingen og strøm. Men blinker ikke i spilleren i det hele tatt. Skal jeg alikevel prøve å kjøre egen jord og + direkte til batteriet? Håper noen kan hjelpe til med forslag. Er passe frustrerende som det er nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt på amerikanske nettsteder. Er vist 2 Ohm høytaler i disse bilene. Med 4 små forsterkere koblet til høytalerne. Dvs 2 stk i fremdørene som driver de fremme og de på dash. så er det 2 stk som driver 6x9 bak. Med andre ord, så må jeg bytte hele bøttebaletten utenom de på dash som ikke har disse forsterkerne selv. Fan for noe drit detta blir dyrt. Og nei ledningene er ikke koblet feil. Iso passe bare en vei. Så spørs om jeg gidder å gjøre om på alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If your Infinity system is in a Chrysler or Dodge vehicle, you only need to activate the Infinity amplifier. The factory harness includes an amp turn-on wire that can be connected to your new head unit's remote output wire to turn on the factory amp. This is usually the blue wire in a Chrysler wire harness adapter.

If you have an Infinity system in a different kind of vehicle, like a Mitsubishi, you may need to bypass the factory amplifier or use a different type of harness to integrate it with the new stereo.

In either case, it shouldn't be necessary to replace the speakers or do much re-wiring. Note that if you replace the stock speakers, you should bypass the factory amplifier.

Source(s):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette blir et for jævli prosjekt. Kan vist ikke bruke orginal ledningsnettet heller. Alt går vist via orginal forsterkeren i bilen. Kjenner jeg blir passe sur :-( Så vist noen har en kjapp løsning, så får du en stjerne i boka.

If you put new speakers in your T&C and they are not exact replacement speakers, The installer should have bypassed the processing unit for your infinity system and ran the wires directly to the speakers. Each speaker in the Infinity system has it's own amp and is activated through the processing unit that is located under the dash on the drivers side of the car. If he didn't do this bypass then you are not getting the proper connection to the new speakers and they will not work properly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du jordet den svarte kabelen som nok hang løst utav den ISO-overgangen? Den er radioens eneste jording utenom antennekontakten, og det er ikke nødvendigvis nok for din nye spiller. Den skal altså ikke skrues fast i spilleren, men i en godt lite jordingspunkt til chassiet.

Kan vist ikke bruke orginal ledningsnettet heller. Alt går vist via orginal forsterkeren i bilen.
Selvfølgelig kan du bruke originalnettet i bilen fortsatt. Du må bare roe deg ned litt.

Ja, det blir bedre lyd av å bytte ut originalhøyttalerne og sette inn en ny 4-kanals forsterker (originalforsterkeren kan også brukes med nye høyttalere, om enn lyden blir lavere på max. volum), men det er intet problem å kun bytte spiller og bruke originalforsterker og høyttalere videre.

Alle seks høyttalerne i bilen din drives forøvrig av Infinity-forsterkeren, diskantene på dashbordet deler to kanaler sammen med dørhøyttalerne via et delefilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jordet den løse svarte ledninigen som hang løs i Iso kontakten. Skrudde den fast der den orginale har vært montert. Har vært på en stereo sjappe i DDrammen, de hadde tidligere vært borti dette problemt. Det de gjorde var å rive ut alt og trekke nye ledninger og montere nye høytalere. Ifølge de, så blir det alt for mye power og derfor kutter det når man kun bytter spilleren. Ifølge de, så fantes det ikke noe løsning utenom å trekke opp alt på nytt. Så da vet ikke jeg hva man skal tro på. Er jo en million forskjellige forklaringer både på diverse nettsteder ob bilstereo butikker :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider