Gå til innhold

Audi 100 TQ 1990 m/nivåregulering

Ranger emnet


aarryk

Anbefalte innlegg

Å få all oljen ut av demperne er vel bortimot umulig. skal du bytte olje i resten av systemet så hadde jeg prøvd å blø av på mutteren på trykkakkumulatorene på hver side. Disse er messing og pleier å være greie å få løs. Selve tilkoblingen oppe på demperen er vanligvis rustet til H*ete for lenge siden.

 

Jeg har fjernet nivåreg på to av disse bilene, da det desverre ikke er mulig å få nye dempere. (de har en tendens til å bli ganske lave i "ræva" uten hydraulikkdemperne)

 

Den ventilen du har markert som bremsekraftforsterker på bildet er egentlig bremsekraftfordelingen foran/bak. På de bilene uten nivåreg er denne mekanisk. På de med nivåreg så styres bremsekraften bak av linjetrykket på hydraulikken til demperne. (mere trykk = mere last = mere bakbremser) Ikke gjør det jeg gjorde på første bilen jeg gjorde dette på, nemlig å rive hele greiene ned til hydraulikklinja bakover. Da mister du nemlig bremsene bak, da fordelingsventilen får null i referansetrykk... HUPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår