Gå til innhold

Har jeg spredere??

Ranger emnet

Marianne89

Anbefalte innlegg

Spør her siden det er ei venninne som påstår at jeg ikke har spredere. For hun har visstnok snakket med hele verden som har fortalt at det ikke er mulig og ha spredere i frontlykta.

Men jeg har blitt fortalt at jeg har spredere.

Når jeg skrur de på så lyser de iallefall langt utti grøfta på hver side.

Bilen min er en tyskimportert 98 modell passat.

Så, har bilen min spredere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Spredere, er det samme som tåkelys eller kurvelys, de sitter normalt montert i støtfanger, men mange biler har de integrert i bilens hovedlys.

Som Mercedes-Benz: W116,W123,W124,W126,W140 og W201

Volvo: 740 nyere enn 1990, 940

Audi: A6, S6

Og mange flere.

Jeg tror ikke bilen på avatarbildet ditt har tåkelys, men det burde du jo fort kunne se på lysbryterene.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall fryktelig rart, da H4-pæra ikke er lagd for å bruke begge glødetrådene samtidig. Da ryker den minste tråden ganske fort pga høy varme. Det er derfor nærlyset slukker når fjernlyset tenner på biler med h4 originalt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess 3b ble ikke levert med spredere i fangeren ,men det finnes å få tak i .feks ebay:P

ang de marianne har da. sist hun var hos meg så fikk jeg se disse lampene. h7pæra sitter ytters mot blinklyset og er KUN nærlys ... når hun skrur på tåkelysene lyser ene tråden i h4 pæra .. men er sikkert en automatikk her at når hun skrur på fjernlysa så skrus tåkelysene av .dermed gløder kun 1 tråd av gangen .. dessuten er det vel ikke lov å kjøre med tåkelys i kombinasjon med andre lys .. rett meg gjerne om jeg tar feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider