Gå til innhold

Tdi 90Hk

Ranger emnet

Mk2-16v

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg en Passelat Tdi 90Hk, og lurte på om det går ann å skru opp turbotrykket?

Bilen har gått 173k og jeg vurderer å chippe den, går det bra?

Det är motorns kondition och motorkomponenternas funktion som avgör om bilen är lämplig att trimma. Generellt behöver därför en bil med högt miltal inte var något hinder för trimning.

[/Quote]

Stemmer dette?

normal_Passat_bak.jpg

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitan, det er det karosseriet eg har lyst på og...:(

har 90 hk eg og, har vel passert 165 000 nå, den er chippet fra http://www.trimchip.com

Om du kan chippen kommer ann på tilstanden, di fleste kjører en diagnose på motor får å se etter feil koder, om det ikke er noe spess der er det bare å chippe i vei :) Men uansett kan du sikkkert skaffe deg en ny magnet ventil, den kommer sikkert til å ryke.....luft mengde måleren er litt utsatt og,(kjøp rett filte)

Min lader ca 1,1bar nå, det er ikke så verst vel...

Chip og exos på denne skal vist vere bra, har ikke fått exos på min enda, men det kommer :)

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp fått bilen så jeg har ikke fått testet den så mye.

Den virker bra, har hatt 1 eier og er blitt langkjørt.

Jeg synes den drar greit med bare 90Hk men det skader ikke med mere dreiemoment ;)

Magnet ventil? hva er den til?

Har noen tegninger på hvordan man kan lage VAG-Com, så kanskje jeg skal mekke en og koble til laptop'en for å sjekke om det er noen feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by torono

Kan du som har tegning til VAG-com legge disse ut eller si hvor jeg finner none slike?

Klart jeg kan ;)

http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/

På den siden finner du all info for å lage en Vag-Com + linker til et par steder man kan få kjøpt OBD-II kabel.

Si i fra hvis du finner noen andre som selger OBD-II billigere.

(eventuellt noen her i Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Har skaffet meg en Passelat Tdi 90Hk, og lurte på om det går ann å skru opp turbotrykket?

Bilen har gått 173k og jeg vurderer å chippe den, går det bra?

det har ingenting for seg å skru opp ladetrykket uten å tilføre med diesel, bilen vil ikke gå noe bedre for det....

med chip kan øker du både ladetrykk og dieselmengde, og du kan regne med ca 115hk/250-270nm

det finnes også greie effektbokser til disse motorene som er enkle å montere og billige i innkjøp (ca 4k)

mvh

morten

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider