Gå til innhold

hvor skjevt kan chevy 350 stå i bilen??

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg er lært av man stort sett uansett skal bruke fuge, evt flytte sveisedelene litt fra hverandre. Men selvfølgelig kommer det litt ann på godstykkelse, samt hvilket apparat man bruker. Men hvorvidt det følges er jo en helt annen sak. Selv er jeg ikke særlig nøye på det. Men i dette tilfellet ville jeg absolutt brukt fuge.

Jeg ville gjort et rett kutt inn i ca halve godstykkelsen. Og ikke nødvendigvis 3mm som jeg skrev tidligere. Skrev ca 3mm fordi jeg minnes å sist ha sett i en bunnpanna at det kunne være rundt 4-5 mm i tykkelse. Noe som tydeligvis var feil. Men har du f.eks 5mm gods hvor du skal sveise synes jeg det er fint. Skulle du brenne deg gjennom er ikke det vanskelig å rette opp heller. Om du vil punkte, sveise med korte intervall eller sveise uten stopp er opp til deg. Skulle du brenne gjennom er ikke det vanskelig å rette opp heller.

Endret av _Evje_

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av aluminium bunnpanner, er de bunnpannene til bil som jeg har vært borti ikke blitt laget med tykkere enn ca 1-1,2mm tykkelse. Her vil jeg påstå at fuging er unødvendig.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare prøv å få platene som skal sveises ca 1 mm fra hverandre, er ingen problem å sveise ei stålpanne tett, ALU er vel litt verre pga sprekker opp og olja kommer inni.

Hvor varmt skal tinnet bli før det smelter?

Har brukt Superstål(er det ikke det det heter, på europris), og er fornøyd med det, når jeg fikk sveisa opp ei ALU-bunnpanne, så la jeg dette over der det var sveiset innvendig, og det holdt helt fint det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skjevt motoren kan stå er vel kun begrenset av 3 ting:

* Den må ha samme vinkel som pinion i bakaksel.

* Oljen må komme seg til oljepumpen og tilbake til sumpen.

* Forgasseren virker best i vater. Noen forgassere er dog mer kravstore enn andre.

Så med den rette tørrsumpløsningen og med vinklet innsug kan man i teorien ha motoren stående loddrett, med kjededrift til bakaksel. :P

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skjevt motoren kan stå er vel kun begrenset av 3 ting:

* Den må ha samme vinkel som pinion i bakaksel.

* Oljen må komme seg til oljepumpen og tilbake til sumpen.

* Forgasseren virker best i vater. Noen forgassere er dog mer kravstore enn andre.

Så med den rette tørrsumpløsningen og med vinklet innsug kan man i teorien ha motoren stående loddrett, med kjededrift til bakaksel. :P

Tror ikke thrustlageret blir gammelt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke thrustlageret blir gammelt da

Hvorfor skal ikke det bli gammalt, motoren hviler jo ikke på utløserlageret.

Skeiv forgassermontering kan man til en viss grav kompansere for med flottørnivå.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...