Gå til innhold

Problemer med remote til forsterker??

Ranger emnet

lypsyl1

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lest såvidt litt på forumet her.

Har vært innom en post som så ut til å ha lignende problem som meg.

Det som er. Jeg har trekkt + fra batteriet til forsterkeren. Jordet forsterkeren veldig godt. Oxo trekkt RCA/+remote kabel fra CD-spiller til forsterker baki.

Jeg får ikke no lyd. eller støm på forsterkeren. Jeg har testet med en Sony Xplod 600w forsterker, samt min gode Cadence ZRS10...

Lyset på power lampen (cadence) lyser ikke, men jeg måler 14,(noe) volt over + og jord. Akkurat det samme er det med Xplod forsterkeren oxo. Jeg har trekkt nye +, remote og RCA kabler, to ganger. Tenkte de kanskje var ødelagt på en måte :/ Har oxo prøvd med to elementer, byttet inngang/utganger på RCA'n tilfelle portene kunne være ødelagt, koblet remote inn på antenne kabelen. Masse... Men ingenting.... :/

Derfor sitter jeg litt blank. Har noen vært borti lignende eller vet hva jeg skal gjøre? Har oxo vært å byttet inn CD-spilleren min til en helt ny enn.. Kjøpte den for 4 dager siden.. er en LG LAC5900RN..

Håper på noen knall svar fra ekspertene ;)

Mvh,

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der får jeg ikke opp noe spesielt. Kommer noen tall veldig kjapt opp på multimeteret. Men jeg rekker ikke å registrere hva som står der.. :p

Jeg skal løpe ut å ta + rett fra batteriet til REM.. Bare for å sjekke om det funker.. Så kommer jeg tilbake med en reply om det funket eller ei.

(Det er faktisk det eneste jeg ikke har sjekket :O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remoten skal ha 12-14v for å slå på forsterkeren. Har den ikke det, har du kobla feil, det er noe galt med utgangen på spilleren, eller brudd i ledning(lite sannsynlig). Du har kobla den på blå/hvit ledning bak på spilleren? Noen spillere har en remote til radio, og en til forsterker. Kobler man feil da, fungerer bare forsterkeren når man hører på radio.:)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da har jeg testet litt igjen :p Jeg koblet rem kabel til en blå/hvit lening some det sto remote on på. Tok en kabel mellom + og REM.. målte oxo over der. (Fikk 18.1-18.9V) Den fyra fortsatt ikke.

Nå testa jeg bare en vanlig sånn mini hus høytaler inn på forsterkeren.. Ingenting. Testet ikke med cadence forsterkeren, da den veier en god del og jeg begynner å ble rimelig lei av å bære den 5etg uten heis opp og ned :p

Men vil dette med andre ord bare ha en konklusjon? At begge forsterkerene mine er ødelagt?? :O Xplod forsterkeren var sist i bruk under russe tiden, og cadence zrs10'n har stått rolig i 1år hvertfall... hmm..

BTW.. Er det noen mulighet å måle seg til om forsterkeren er defekt eller ei?

Endret av lypsyl1
Lenke til kommentar
Del på andre sider