Tom-sierra Skrevet Februar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2010 hei. sliter med å få gnist på pluggene, har målt at det er strøm fram til coil, men det kommer ingen gnist på pluggene eller pluggledningen som går ifra coilen til tenningspolene. noen som har vært borti dette før? Takk for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 du kan kjekke fordeleren eller om register reima har ryket Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 (endret) Er bare å bytte coilen å fyre opp.. Endret Februar 14, 2010 av grandisjohn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 hei. sliter med å få gnist på pluggene, har målt at det er strøm fram til coil, men det kommer ingen gnist på pluggene eller pluggledningen som går ifra coilen til tenningspolene. noen som har vært borti dette før? Takk for alle svar :) Hvordan har du målt at det er strøm til coil, det skal være konstant pluss, og vekslende minus når du kinner. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 du kan kjekke fordeleren eller om register reima har ryket Hvilka reim? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-sierra Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Hvordan har du målt at det er strøm til coil, det skal være konstant pluss, og vekslende minus når du kinner. det var det også, men fant ut hva det var, det var en liten sensor som sitter mellom startmotor og oljefilteret som sender signal til fordeleren at den skal gi ut gnist :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Veivakselføler tenker jeg... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom-sierra Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Veivakselføler tenker jeg... svinghjulet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 (endret) svinghjulet :) Forstod beskrivelsen din sånn at du hadde strøm inn på coil, men ikke strøm ut i ledningen fra coil til fordeler. Svinghjulet ja.. da var det veivaksel sensoren. På dohc motorer føler den av veivas posisjon, men hvis den er defekt så gir den intet signal om dette til ecu (eller til Edis 6 modulen, hvis 2,0 dohcen har den). Dermed sender ikke ecu (eventuelt Edis 6) ut noe signal til fordeler, med manglende gnist på pluggene som resultat. Endret Februar 15, 2010 av grandisjohn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.