Gå til innhold

Ombygging fra kombinert til personbil

Ranger emnet

raanerud

Anbefalte innlegg

Har lyst til å bygge om min Grand Voyager fra kombinert bil, til personbil. Det sitter jo da den stygge "seteraden" bak, som egentlig er en fæl kasse med et langt sete og en "presterygg".

Bilen er jo ypperlig familiebil da det er plass til et par barnevogner baki pluss bikkja, men jeg får jo ikke med meg unga på tur, for baksetet er rett og slett for trangt. Må justere fremstolene til en posisjon som gjør at jeg kan sleike rein frontruta uten å anstrenge meg mye, rattet i magan osv. Jeg vil ha dette til personbil.

Da må jeg vel fjerne den stygge sittekassa bak og gitteret ikke sant? Men må jeg vise bilen på Biltilsynet? De original-beltene som sitter i bilen er E-merkede, så de trenger jeg jo ikke bytte, pluss at jeg setter inn "snap-in" seter. Slike som bare festes til de festene som er originalt i bilen. Regner da med å sette inn en 3-seter "sofa" istede for den 3-seter kassa som står der. I tillegg så blir jo sofaen montert i original-festene noe som gjør at setet kommer lenger bak.

Orker egentlig ikke tenke på biltilsynet, så kunne tenkt meg å komme meg gjennom ombyggingen uten å vise den, men samtidig ha den godkjent.

Kan jeg evt bare montere en ny skillevegg bak den nye 3-seteren??

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setet og skilleveggen på vår (ex) 97-modell var festet i de originale festene i gulvet, så vi flyttet bare setet bakover til neste festerad og fjernet gitteret. Det skal noe til at det fungerer for deg i og med at det er så mange forskjellige firmaer som har bygget om disse, men det kan være verdt en sjekk.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er så enkelt på min, siden kasse-setet mest sansynligvis ikke er originalt. Har ikke sett noe til non måte å løsne det fra noe fester, så regner med det er skrudd fast i gulvet.

Trengte du å vise bilen din etter at du gjorde ombyggingen?

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider