kaj k Skrevet Februar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2010 Jeg pusser opp min gamle motorsykkel og i den forbindelse er det mange smådeler som må regjøres og lakkes opp igjen. Kjøpte sort kalipperlakk på Biltema for å pensellakke kalipperen på frambremsa. Har også tynnet denne alkydholdige kalipperlakken med Biltema sin tynner (iht, anvisningen)og sprøytet den på smådeler med ei airbrushsprøyte. Resultatet ser ut til å bli bra. Har etterhvert tenkt å legge på klarlakk i form av 2k polyurethan på disse delene. Vil dette gå bra eller er sjansen for reaksjon til stede? Noe meninger om dette er en grei løsning for lakking av større MC-deler slik som tank og sidedeksler også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Hei. Etter du har spøytet farge på kalipern med airbrushsprøyta så skal du jo legge klarlakk på delen, nå må du matte ned delen før du legger om du venter lenge. Husk at polyurethan er av løsemiddlene i klarlakken. Skal du lakkere tank og sidedeksler med airbrush sprøyte har jeg smurt meg med en stor porsjon tålmodighet. Nesten bedre å spandere på seg lakksprøyta på biltema. Får et bedre resultat med større sprøyte på større deler, airbrush er ment på detaljer. Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg