RSS Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 jeg skal bygge en golf mk1 gti 1.8. jeg har tenket og sette ned i en 16v(139hk). sendte brev til møller for vite hva jeg må gjøre for og få den godkjent, men de var ikke så gla i det. de sa bare att det går ikke. er det noen som har gjort dette før og fått det godkjent?? hva er det biltilsyne setter som krav for og godkjene den? har motor og bil men gidder ikke og begynne før jeg får vite om jeg for det godkjent. Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 Originally posted by RSS jeg skal bygge en golf mk1 gti 1.8. jeg har tenket og sette ned i en 16v(139hk). sendte brev til møller for vite hva jeg må gjøre for og få den godkjent, men de var ikke så gla i det. de sa bare att det går ikke. er det noen som har gjort dette før og fått det godkjent?? hva er det biltilsyne setter som krav for og godkjene den? har motor og bil men gidder ikke og begynne før jeg får vite om jeg for det godkjent. Biltilsynet setter papir fra møller som krav.... og møller utsteder ikke slikt papir lenger....det kan være verdt ett forsøk å snakke med biltilsynet der du bor,kan hende de er greie Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 Originally posted by RSS jeg skal bygge en golf mk1 gti 1.8. jeg har tenket og sette ned i en 16v(139hk). sendte brev til møller for vite hva jeg må gjøre for og få den godkjent, men de var ikke så gla i det. de sa bare att det går ikke. er det noen som har gjort dette før og fått det godkjent?? hva er det biltilsyne setter som krav for og godkjene den? har motor og bil men gidder ikke og begynne før jeg får vite om jeg for det godkjent. En eller annen plass her jeg et ark fra møller for golf 1 16v. skal se om finner det. da skriver du bare en søknad til de å legger ved kopi av det arket, så finner du fort ut hva de synes om det. dag a Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet Januar 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 det høres bra ut. er motaklig for all hjelp:) Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 Dette kunne jeg også vært interresert i... ikke mulig å få tak i dette i bergen lenger heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 Originally posted by brooom En eller annen plass her jeg et ark fra møller for golf 1 16v. skal se om finner det. da skriver du bare en søknad til de å legger ved kopi av det arket, så finner du fort ut hva de synes om det. dag a Problemet er vel at du trenger orginalen.... utklipp fra mail fra godkjenningsansvarlig på møller "Som du så i brevet, må en dokumentasjon være underskrevet av oss for at den skal være gyldig, og således må du oppgi din postadresse, slik at vi kan sende det i posten. Alternativt et faksnummer, enkelte Trafikkstasjoner godtar en kopi/faks av dokumentasjon som ikke er knyttet til et registreringsnummer." men for all del det er verdt ett forsøk.... er mange golf 1 i landet som er godkjent med 16V Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 Originally posted by nitewlkr Problemet er vel at du trenger orginalen.... utklipp fra mail fra godkjenningsansvarlig på møller "Som du så i brevet, må en dokumentasjon være underskrevet av oss for at den skal være gyldig, og således må du oppgi din postadresse, slik at vi kan sende det i posten. Alternativt et faksnummer, enkelte Trafikkstasjoner godtar en kopi/faks av dokumentasjon som ikke er knyttet til et registreringsnummer." men for all del det er verdt ett forsøk.... er mange golf 1 i landet som er godkjent med 16V Det dokumentet jge fikk tilsendt er ikke tilknytta noe chasis nr el lign, og underskrevet av ansvarlig i møller. og ved søknad vil du uansett bare sende ved en kopi av dokumentet, mao er biltilsynet veeeldig vanskelige ha med gjøre vis de ikke godtar søknaden pga at du ikke sendte orginalen. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 Originally posted by brooom Det dokumentet jge fikk tilsendt er ikke tilknytta noe chasis nr el lign, og underskrevet av ansvarlig i møller. og ved søknad vil du uansett bare sende ved en kopi av dokumentet, mao er biltilsynet veeeldig vanskelige ha med gjøre vis de ikke godtar søknaden pga at du ikke sendte orginalen. hmm... lenge siden du fikk det dokumentet? Er veldig intr i en kopi bare for å sjekke med biltilsynet om det lar seg gjøre Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 Jeg er også veldig interresert i en kopi av dette skrivet... biltilsynet i bergen er ganske vanskelig av seg, men det kunne jo hende.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet Januar 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 hadde hvert fint om du kunne sendt meg dette skrivet så fort så mulig. er det mulig for deg få sendt det med faks? Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Februar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 Alle som er intressert i dette ringer Tom Sagerud på møller frysja. Siden han ikkje vil sende papirer lenger får me plage han til han gir seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Februar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 Eg har papirer på 16v i goff1 men gir dei ikkje frå meg. Mas på "mk1gti" for å få han til å skanne det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Februar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 Dette ble lagt ut her for 1års tid siden elns. Jeg vet jeg har det liggende på pc'n, men det er som å lete etter en nål i en låve Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 VW Sciroccio GTX 16v er i grunnprinsippet samme bil som MK1. "Alt" passer overens. Samtidig kan man bare henvise til en annen bil som er godkjent. Derfor biltilsynet er så forsiktige. Skal være likt for alle. Dvs at har jeg fått noe godkjent skal du få det også. Men generellt sett er biltilsynene fornuftige. Si at du planlegger en Mk1 16v 139 hk og du skal ha GTX 16v bremser forann (256 mm) og du skal bygge om til skivebremser bak. Eventuellt du kan bytte til ei firetrinns dieselkasse siden bremser er toppfartrelatert. VW Audi Club Norwegen har også et arkiv med ombyggingspapirer som er under oppbygning - kanskje dem har noe ? Men ærlig talt - vil ikke kritisere - men folk har ikke prøvd særlig hardt visst de ser mørkt på og få godkjent 139 hk i en mk1. En Golf 1 med over 190 hk kan bli vanskelig og få godkjent normalt sett, siden det finnes en grense på hva dette karosseriet kan tåle. En golf Mk1 er så myk i karossen at den kan bli rammeskeiv ved hard kjøring i svinger osv. Det finnes det eksempler på. Men skal man gjøre dette tar man kontakt med noen som har drevet med Rally. Feks. Egil Stenhagen kjørte mye Golf 1 i rally. Så finner man ut hva de brukte som forsterkninger. Bortsett i fra dette så har Vi Menn godkjent en trimmet Mk1 golf på teknisk institutt med orginale Mk1 bremser på 140 hk eller noe sånt. Alvorlig talt - jeg blir nesten irritert når folk gjør så dårlig research som det ovenfor !!!! Jeg skal bygge en Mk1 med 1.8T 20V. Jeg er i konstant dialog med biltilsynet om hva de godtar og ikke godtar. Dette er ikke noe problem, for sier de nei til noen (som vannavkjølte bremser) så dropper jeg det. Enkelt og greit. Raymond Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Originally posted by RS2-GTi VW Sciroccio GTX 16v er i grunnprinsippet samme bil som MK1. "Alt" passer overens. Samtidig kan man bare henvise til en annen bil som er godkjent. Derfor biltilsynet er så forsiktige. Skal være likt for alle. Dvs at har jeg fått noe godkjent skal du få det også. Men generellt sett er biltilsynene fornuftige. Si at du planlegger en Mk1 16v 139 hk og du skal ha GTX 16v bremser forann (256 mm) og du skal bygge om til skivebremser bak. Eventuellt du kan bytte til ei firetrinns dieselkasse siden bremser er toppfartrelatert. VW Audi Club Norwegen har også et arkiv med ombyggingspapirer som er under oppbygning - kanskje dem har noe ? Men ærlig talt - vil ikke kritisere - men folk har ikke prøvd særlig hardt visst de ser mørkt på og få godkjent 139 hk i en mk1. En Golf 1 med over 190 hk kan bli vanskelig og få godkjent normalt sett, siden det finnes en grense på hva dette karosseriet kan tåle. En golf Mk1 er så myk i karossen at den kan bli rammeskeiv ved hard kjøring i svinger osv. Det finnes det eksempler på. Men skal man gjøre dette tar man kontakt med noen som har drevet med Rally. Feks. Egil Stenhagen kjørte mye Golf 1 i rally. Så finner man ut hva de brukte som forsterkninger. Bortsett i fra dette så har Vi Menn godkjent en trimmet Mk1 golf på teknisk institutt med orginale Mk1 bremser på 140 hk eller noe sånt. Alvorlig talt - jeg blir nesten irritert når folk gjør så dårlig research som det ovenfor !!!! Jeg skal bygge en Mk1 med 1.8T 20V. Jeg er i konstant dialog med biltilsynet om hva de godtar og ikke godtar. Dette er ikke noe problem, for sier de nei til noen (som vannavkjølte bremser) så dropper jeg det. Enkelt og greit. Raymond For rocco 16V bremser kryr det jo av her tillands..... not Tidlig golf 2 16V har 239mm framme så det er ikke bremsene det står på her.... og ang dårlig research så er det ikke det som det står på her.... biltilsynene er utrolige til å forskjellsbehandle og da hjelper det ikke hva alle andre har fått godkjent Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.