Gå til innhold

ombygging

Ranger emnet


RSS

Anbefalte innlegg

Originally posted by nitewlkr

 

For rocco 16V bremser kryr det jo av her tillands..... not

Tidlig golf 2 16V har 239mm framme så det er ikke bremsene det står på her....

og ang dårlig research så er det ikke det som det står på her.... biltilsynene er utrolige til å forskjellsbehandle og da hjelper det ikke hva alle andre har fått godkjent

 

1.

 

Bruk Calipper carriers i fra Audi 90 før 85 tror jeg det var,

og resten henter du i fra 16v e. 8/88 er det vel.

(gidder ikke dra fram papirene)

 

2.

 

Biltilsyner SKAL ikke forskjellsbehandle.

Henvis til annen bil. Det skal ikke gå på trynefaktor.

Rett og slett - få tak i reg nr på godkjent bil og

smell det i bordet. Da blir de nok spak.

 

-

 

Biltilsynet i Bodø er velsignet med en fanatisk

VAG mann der så han slipper og bla i bøker for og

finne ut hva man må gjøre. Veldig fint.

 

Raymond

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk for svar det er til god hjelp til hva jeg skal bytte når jeg skal bygge om, men er det noen som er villige til og gi meg noe skriv som jeg kan vise til biltilsyne når jeg spør om de er villige til og godkjenne det.

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen?? siden møller ikke vil gi meg noe skriv så veit jeg ikke hvor jeg skal henvede meg og jeg har ikke råd til og betale dyre dommer for det. som jeg har forstått har noen av dere papirer på dette, så jeg hadde hvert taknemlig hvis noen kunne dele dette med meg???

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Snakket med biltilsynet i går, og da sa han at det er

individuellt og opp til hvert enkelt biltilsyn.

 

Samtidig poengterte han at man har unektelig et

sterkt argument visst man slår i bordet med

papirene på en lignende bil som er ombyggd.

 

Nå har jeg inntrykket Ottar at du er en rimelig

seriøs bygger, så det jeg sier nå gjelder muligens

ikke deg - men;

 

Jeg er dødsseriøs i byggingen. Jeg spør hele tiden.

Får jeg nei dropper jeg det, jeg prøver ikke og lure

meg til og få det godkjent. God kontinuelig dialog

føler jeg er kjempeviktig. Ryktet i Bodø sier at fucker

man biltilsynet en gang får man aldri noe godkjent igjen.

 

Spurte også om spesiellt Golf 1 16v i går.

Svaret var da at det er jo ingen problem.

Skivebremser bak, enkle oppgraderinger forann

som bremsekraftforsterker, bremsekraftregulator,

omjustering av den bak osv. Og som han sier

"det gjør jo ingenting om du kommer med fullt

stabstagkit når du skal vise bilen".

 

Jeg skjønner hvor han vil. Med andre ord, jeg skulle

klart å fått bygd en 16v ferdig godkjent på noen dager.

 

Anngående deg Ottar så mener jeg du kjører på

Wilwood med spacerplate for calipperene.

Hadde du møtt opp med det på tilsynet i Bodø hadde

du blitt kjeppjaga ut - og du hadde neppe fått bilen

med deg heller ! Møt med orginale VAG deler som 256mm

bremsene forann, og skiver bak så smiler dem.

Visst du ser i VAG verden ser du at mange biler er

godkjent med MYE større motor med ikke så veldig mye

større bremser.

 

Audi S4 2.2 Turbo 230 hk ca 1750 kg = 276 mm

Og denne bilen får du godkjent uten de store problemene

med 280 hk.

 

Men som sagt - bremser er toppfartrelatert.

Men kommer du med det argumentet til biltilsynet

vil de mene du fucker dem og da vile de finne noe

annet og sette fingeren på.

 

Så gjør som meg - gå til Biltilsynet og spør;

"hva vil du jeg skal gjøre for og få godkjent en

turbokonvertering på min 1.8 GTi Mk1?"

Han spør hvor mye hk jeg forventer.

Jeg sier 160. Så gir han meg svaret.

 

Det du ikke gjør er og spørre får jeg godkjent en Mk1 16v ?

 

Bare noe tips i fra meg. Ikke sikkert det går over alt,

men hvem vet. Som sagt - på biltilsynet her er det

masse fornuft ute og går. Så kom opp hit og godkjenn

bilene visst dere "tør". Det avhenger at alt er orntlig gjort.

Krangler dem på at dere ikke har adresse her går dere

selvfølgelig på høyskolen.

 

Raymond

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØysteinSlåke Då scanneren min er lite behjelplig, så skal eg ta eit par kopier i morgen.

 

Så viss du sender meg navn og adresse på pm så skal eg sende det så fort eg får tid.

 

papira er fra 01.12.1994 og gjelder ombygging fra 1983 mod Golf GTI til GTI 16v

 

 

 

pm sendt:D

 

har det noen og si om papirene er fra 94?

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ØysteinSlåke papirene er motat:)

ringte til biltilsyne i stad de sa at det var bare og begynne, ikke noe problem og få dette godkjent:D

 

så nå i første omgang blir det overhaling av motor, til sommeren blir det lakering. er ett år før jeg fyller 18 så har god tid.

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

raymond: Eg kontakta biltilsynet før eg bygde, ikkje hjelp i.

Om bodø godkjenner org 256mm bremser foran mine heimelaga 280 kit og nekta meg å reise med bilen, trur eg ikkje den karen hadde blitt så mykje eldre.

Det eg har laga på golf1 min sjøl er dei kraftigaste delene på heile bilen, eg leiker ikkje.

 

Bremser er ikkje berre toppfartrelatert, vekt har akkerat like mykje å seie. Trur dei fleste skjønner at 50tonn semi må ha større bremser enn audi s4 sjøl om s4 går fortast.

 

At du er velsigna med bra biltilsyn hjelp ikkje andre ein drit.

 

 

Eg reiser til dåytsjland og godkjenner min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i breve stå det att jeg trenger:

-spoiler foran - er vel bare og kjøpe 90 fanger til golf 1 det?

-kjøleluftslanger til skive bremser foran - åssen få til det?

-skive bremser bak - passer det rett over fra golf 2 16v?

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSS

i breve stå det att jeg trenger:

-spoiler foran - er vel bare og kjøpe 90 fanger til golf 1 det?

-kjøleluftslanger til skive bremser foran - åssen få til det?

-skive bremser bak - passer det rett over fra golf 2 16v?

 

Spoileren framme tar du fra ein 16v, då får du me kjøleluftslangar

te bremsene og siden dei går te spoileren.

bremsene kan du ta fra nesten ka som helst... golf 2 passat osv

 

 

dag a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

raymond: Eg kontakta biltilsynet før eg bygde, ikkje hjelp i.

Om bodø godkjenner org 256mm bremser foran mine heimelaga 280 kit og nekta meg å reise med bilen, trur eg ikkje den karen hadde blitt så mykje eldre.

 

Om du bruker litt logikk er orginale bremser godkjent og

utprøvd. Hvor mange kg tåler dine adaptere ? Hvilke

temperaturer tåler dem før de slår seg? osv osv osv.

Her kan du si... tjaaaa ... kanskje 3000 kg muligens

370 grader. Her kan VW si at vi har testet dem ut under

varierte forhold osv osv osv, vi kan garantere at det

holder til det og det bruket og at de ikke blir

porrøse dersom de brukes i -40 grader og en bremsetemp

på 300 grader, og de tåler høy bremsetemp og du kan

da også kjøre igjennom kaldvann uten at de sprekker osv osv.

Dette har vi testet og prøvd.

 

Det kan da vel for faen ikke være så vanskelig og skjønne hvorfor

et biltilsyn ikke godkjenner dine hjemmelagde legoklosser i

metall som bremseklosser. Nu provosere du bærre

førr å provosere din guttepjokk ;)

 

Nei men seriøst. Du må da skjønne dette ? Hva tror du skjer

om biltilsynet godkjenner dette, det svikter og du meier ned

og dreper 20 skolebarn på en fotgjengerovergang fordi

calipperene dine nettopp ramla av ? Sånn MÅ de tenke!!

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by brooom

 

Spoileren framme tar du fra ein 16v, då får du me kjøleluftslangar

te bremsene og siden dei går te spoileren.

bremsene kan du ta fra nesten ka som helst... golf 2 passat osv

 

 

dag a

 

må man ikke modifisere fangeren fra en golf 2 for og få den til og passe på golf 1?

men åssen skal jeg få slangene fram, må jeg lage hull i frontplata og innerskjermen da?

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSS

 

må man ikke modifisere fangeren fra en golf 2 for og få den til og passe på golf 1?

men åssen skal jeg få slangene fram, må jeg lage hull i frontplata og innerskjermen da?

 

Tror han mente leppa på de uten 90 fanger jeg ?

 

Golf 2 fangeren må du faktisk kutte litt på i "innersvingen"

på fangeren på hvert hjørne. Så tar du av jernskinna, lar den

orginale Golf 1 fangeren stå på - så sparker du hardt ;)

 

Hadde nå en 16v 87mod jeg. Der fantes det ingen kjøleslanger.

Finnes det på Scirocco 16v ??

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår