Gå til innhold

ombygging

Ranger emnet


RSS

Anbefalte innlegg

Originally posted by RS2-GTi

 

Om du bruker litt logikk er orginale bremser godkjent og

utprøvd. Hvor mange kg tåler dine adaptere ? Hvilke

temperaturer tåler dem før de slår seg? osv osv osv.

Her kan du si... tjaaaa ... kanskje 3000 kg muligens

370 grader. Her kan VW si at vi har testet dem ut under

varierte forhold osv osv osv, vi kan garantere at det

holder til det og det bruket og at de ikke blir

porrøse dersom de brukes i -40 grader og en bremsetemp

på 300 grader, og de tåler høy bremsetemp og du kan

da også kjøre igjennom kaldvann uten at de sprekker osv osv.

Dette har vi testet og prøvd.

 

Det kan da vel for faen ikke være så vanskelig og skjønne hvorfor

et biltilsyn ikke godkjenner dine hjemmelagde legoklosser i

metall som bremseklosser. Nu provosere du bærre

førr å provosere din guttepjokk ;)

 

Nei men seriøst. Du må da skjønne dette ? Hva tror du skjer

om biltilsynet godkjenner dette, det svikter og du meier ned

og dreper 20 skolebarn på en fotgjengerovergang fordi

calipperene dine nettopp ramla av ? Sånn MÅ de tenke!!

 

roooli nå verdensmesteren

Kjører selv med adaptere til 280mm på golf 1 som er "hjemmelaget" og de er minst dobbelt så solide som det orginale....biltilsynet i norge er trangsynte og vrange

Biltilsynet der ottar prøvde påstår også at maks tillatt effekt i golf 1 er 110hk.... litt rart når 83 mod er levert med 112

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by nitewlkr

 

roooli nå verdensmesteren

Kjører selv med adaptere til 280mm på golf 1 som er "hjemmelaget" og de er minst dobbelt så solide som det orginale....biltilsynet i norge er trangsynte og vrange

Biltilsynet der ottar prøvde påstår også at maks tillatt effekt i golf 1 er 110hk.... litt rart når 83 mod er levert med 112

 

Ikke noe galt i og være verdensmester, noen må jo

være det også ;)

 

Nei de KAN være 100 ganger mere solide.

 

Men rart med det, jeg stoler mere på kjøttdeigen jeg kjøper i

butikken fra Gilde enn den som en pakkistaner kommer med

moped på døra og skal prøve og selge meg ....

Samme hvor mye han sier den er bedre enn Gilde sin...

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2-GTi

 

Ikke noe galt i og være verdensmester, noen må jo

være det også ;)

 

Nei de KAN være 100 ganger mere solide.

 

Men rart med det, jeg stoler mere på kjøttdeigen jeg kjøper i

butikken fra Gilde enn den som en pakkistaner kommer med

moped på døra og skal prøve og selge meg ....

Samme hvor mye han sier den er bedre enn Gilde sin...

 

Nå er det du som er vrang og barnslig....

gå til bodø og få godkjent "jesus" prosjektet ditt du så får vi andre slite med våre respektive biltilsyn.....

Vi må nemlig til det biltilsynet vi sokner til... men

jeg gjør som ottar og stikker til das vaterland

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil helst sleppe å kalles "guttepjokk" sjøl om du kanskje er verdensmester i denne tuningverden.

 

Biltilsynet i Trondheim sa brakettene mine var gode nok etter ein kjapp beskrivelse pr tlf.

Driv å studerer materiallære nå for å regne ut kva dei tåler.

 

 

Ser du på ap, willwood, brembo og andre merker bruker dei alu med ca samme mål som mine i stål. Stålet mitt har strekkfasthet 50%høgare enn alu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSS

ØysteinSlåke papirene er motat:)

ringte til biltilsyne i stad de sa at det var bare og begynne, ikke noe problem og få dette godkjent:D

 

så nå i første omgang blir det overhaling av motor, til sommeren blir det lakering. er ett år før jeg fyller 18 så har god tid.

 

Jeg gikk ned på biltilsynet med kopien og de skulle ha orginalen og snakke med møller..... tüv here i come

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser vi har en verdensmester som slenger skit om mine spacere?

Så Raymond tror det er legoklosser eg lager? At mine spacere er laget på øgemål uten tanke på beregning av statiske krefter, og FEM analyse? Ja ka ing. ville eg vært om eg ikke kunne beregne noe så simpelt som det.

 

 

 

hmm

Steffen

BsC Mechanical Engineering

99' TT q

92 S4 avant 5seter

x91'S2 3B-> ADU, porsche calipere 314mm, 269mm

x91' 520

x2stk Scirocco 8vT og 16vG60

xGolf G60 snart turbo

x89' Passat Stv. bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg formulerte meg selv på den måten for og sette

hele saken på spissen. For og vise hvordan Biltilsynet tenker.

Om du faktisk kan dette så fint - det er trygt for deg

og du vet det blir og holde. Men det gjør ikke Biltilsynet.

 

Og ta ikke feil - alle dere KAN få adaptere godkjent,

men da må de testet av teknisk institutt. Mener de

prøvene lå på ca 30-40.000 kr (leie av flystripe + div tester).

 

Men ser det er mange som skal til TUV - hva koster dette da ?

 

Og Ottar - egentlig tenkte jeg at jeg ikke skulle orke og

kommentere dette - men Guttepjokk sa jeg på spøk.

Aldri hørt en Martin Schanke sketsj ?

 

Raymond

 

PS. Biltilsynet i Trondheim skal visst være jævla fornuftige.

Tror han het Einar Vallamo eller noe sånt teknisk sjef der.

Han godtar nok de beregningene dine om de er virkelig gode.

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSS

er det noe problem å få servo på mk1? siden det sitter servopompe på motoren min, kan jeg like godt bruken. må vel skifte tannstanga, passer den fra golf 2 på mk1?

 

men er det noen som kan svare på midt spørsmål?:rolleyes:

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser til argument fra "rss" tidligere i tråden

 

"Eventuellt du kan bytte til ei firetrinns dieselkasse

siden bremser er toppfartrelatert."

 

Ville jo tro at man får en enormt høy toppfart med en slik kasse da den har rimelig høy utveksling?

Bensinmotoren opererer jo med nesten det dobbelte turtall som diesel motoren, så man ville jo tro at toppfarten blir vesentlig høyere da....

Rett ska være rett sies det;)

 

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår