nitewlkr Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Originally posted by RS2-GTi Om du bruker litt logikk er orginale bremser godkjent og utprøvd. Hvor mange kg tåler dine adaptere ? Hvilke temperaturer tåler dem før de slår seg? osv osv osv. Her kan du si... tjaaaa ... kanskje 3000 kg muligens 370 grader. Her kan VW si at vi har testet dem ut under varierte forhold osv osv osv, vi kan garantere at det holder til det og det bruket og at de ikke blir porrøse dersom de brukes i -40 grader og en bremsetemp på 300 grader, og de tåler høy bremsetemp og du kan da også kjøre igjennom kaldvann uten at de sprekker osv osv. Dette har vi testet og prøvd. Det kan da vel for faen ikke være så vanskelig og skjønne hvorfor et biltilsyn ikke godkjenner dine hjemmelagde legoklosser i metall som bremseklosser. Nu provosere du bærre førr å provosere din guttepjokk ;) Nei men seriøst. Du må da skjønne dette ? Hva tror du skjer om biltilsynet godkjenner dette, det svikter og du meier ned og dreper 20 skolebarn på en fotgjengerovergang fordi calipperene dine nettopp ramla av ? Sånn MÅ de tenke!! roooli nå verdensmesteren Kjører selv med adaptere til 280mm på golf 1 som er "hjemmelaget" og de er minst dobbelt så solide som det orginale....biltilsynet i norge er trangsynte og vrange Biltilsynet der ottar prøvde påstår også at maks tillatt effekt i golf 1 er 110hk.... litt rart når 83 mod er levert med 112 Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Originally posted by nitewlkr roooli nå verdensmesteren Kjører selv med adaptere til 280mm på golf 1 som er "hjemmelaget" og de er minst dobbelt så solide som det orginale....biltilsynet i norge er trangsynte og vrange Biltilsynet der ottar prøvde påstår også at maks tillatt effekt i golf 1 er 110hk.... litt rart når 83 mod er levert med 112 Ikke noe galt i og være verdensmester, noen må jo være det også ;) Nei de KAN være 100 ganger mere solide. Men rart med det, jeg stoler mere på kjøttdeigen jeg kjøper i butikken fra Gilde enn den som en pakkistaner kommer med moped på døra og skal prøve og selge meg .... Samme hvor mye han sier den er bedre enn Gilde sin... Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Originally posted by RS2-GTi Ikke noe galt i og være verdensmester, noen må jo være det også ;) Nei de KAN være 100 ganger mere solide. Men rart med det, jeg stoler mere på kjøttdeigen jeg kjøper i butikken fra Gilde enn den som en pakkistaner kommer med moped på døra og skal prøve og selge meg .... Samme hvor mye han sier den er bedre enn Gilde sin... Nå er det du som er vrang og barnslig.... gå til bodø og få godkjent "jesus" prosjektet ditt du så får vi andre slite med våre respektive biltilsyn..... Vi må nemlig til det biltilsynet vi sokner til... men jeg gjør som ottar og stikker til das vaterland Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Februar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2004 Eg vil helst sleppe å kalles "guttepjokk" sjøl om du kanskje er verdensmester i denne tuningverden. Biltilsynet i Trondheim sa brakettene mine var gode nok etter ein kjapp beskrivelse pr tlf. Driv å studerer materiallære nå for å regne ut kva dei tåler. Ser du på ap, willwood, brembo og andre merker bruker dei alu med ca samme mål som mine i stål. Stålet mitt har strekkfasthet 50%høgare enn alu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Februar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2004 Originally posted by RSS ØysteinSlåke papirene er motat:) ringte til biltilsyne i stad de sa at det var bare og begynne, ikke noe problem og få dette godkjent:D så nå i første omgang blir det overhaling av motor, til sommeren blir det lakering. er ett år før jeg fyller 18 så har god tid. Jeg gikk ned på biltilsynet med kopien og de skulle ha orginalen og snakke med møller..... tüv here i come Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet Februar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 er det noe problem å få servo på mk1? siden det sitter servopompe på motoren min, kan jeg like godt bruken. må vel skifte tannstanga, passer den fra golf 2 på mk1? Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speedface Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Ser vi har en verdensmester som slenger skit om mine spacere? Så Raymond tror det er legoklosser eg lager? At mine spacere er laget på øgemål uten tanke på beregning av statiske krefter, og FEM analyse? Ja ka ing. ville eg vært om eg ikke kunne beregne noe så simpelt som det. hmm Steffen BsC Mechanical Engineering Siter 99' TT q 92 S4 avant 5seter x91'S2 3B-> ADU, porsche calipere 314mm, 269mm x91' 520 x2stk Scirocco 8vT og 16vG60 xGolf G60 snart turbo x89' Passat Stv. bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Jeg formulerte meg selv på den måten for og sette hele saken på spissen. For og vise hvordan Biltilsynet tenker. Om du faktisk kan dette så fint - det er trygt for deg og du vet det blir og holde. Men det gjør ikke Biltilsynet. Og ta ikke feil - alle dere KAN få adaptere godkjent, men da må de testet av teknisk institutt. Mener de prøvene lå på ca 30-40.000 kr (leie av flystripe + div tester). Men ser det er mange som skal til TUV - hva koster dette da ? Og Ottar - egentlig tenkte jeg at jeg ikke skulle orke og kommentere dette - men Guttepjokk sa jeg på spøk. Aldri hørt en Martin Schanke sketsj ? Raymond PS. Biltilsynet i Trondheim skal visst være jævla fornuftige. Tror han het Einar Vallamo eller noe sånt teknisk sjef der. Han godtar nok de beregningene dine om de er virkelig gode. Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by RSS er det noe problem å få servo på mk1? siden det sitter servopompe på motoren min, kan jeg like godt bruken. må vel skifte tannstanga, passer den fra golf 2 på mk1? men er det noen som kan svare på midt spørsmål?:rolleyes: Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by RSS men er det noen som kan svare på midt spørsmål?:rolleyes: Må isåfall bruke deler fra scirocco med servo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by ottar Må isåfall bruke deler fra scirocco med servo ' eller cab etter 88 med servo Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet Mars 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Originally posted by nitewlkr ' eller cab etter 88 med servo ok, noen som vet hva det koster ca? Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Viser til argument fra "rss" tidligere i tråden "Eventuellt du kan bytte til ei firetrinns dieselkasse siden bremser er toppfartrelatert." Ville jo tro at man får en enormt høy toppfart med en slik kasse da den har rimelig høy utveksling? Bensinmotoren opererer jo med nesten det dobbelte turtall som diesel motoren, så man ville jo tro at toppfarten blir vesentlig høyere da.... Rett ska være rett sies det;) Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet Mars 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 men åssen blir det med akslerasjon og toppfart med fem trins kasse fra golf 1 gti? det er det jeg skal ha Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.A. Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Litt inspirasjon blant oss som driver "lett" ombygging. Ombygging av div VAG med TUV muligheter :dude: Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.