Gå til innhold

Spørsmål om hertz hsk 165 kompsett

Ranger emnet

Karl-

Anbefalte innlegg

Hei, har Eit hertz 165 kompsett i bilen.

Så lurer litt på hvordan dette skal spillle?

Skal det vere noe trøkk i eit sånt frontsett?

Når eg spiller til vaneli så spiller diskantene bra virker det som Bortset fra litt støy, Men ser ikke ut til at det er så mye fart på mellombassen.

Det kan vere det bare er jeg som har stilt den inn feil og men. For skrur og på bass boost på forsterkeren så blir det mye bedre. Men det skal vell ikke vere nødvendig å ha på den?

Høytalerene skal jo gjengi musikken. og ein sang som det er mye bass i burde jo høytalerene ha mye bass?

Forsterkeren er ein 2 kanals Pioneer på 125 RMS det samme som høytalerene er på. (Pioneer GM-5400T)

Takk for svar Hilsen Karl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje sikker på kassestørelse, har bare montert dei i døra.

Men det kan eg jo finne ut.

Har ingen demping i dørene nei. Er ein gammel bil også. 88 mod så er nok dårlig dmpet i utgangspunkte:P

Men når eg ser på elemente så er det ikkje stor bevegelse i det heller.

Men dette er ikkje noe stort problem siden eg har 12 tommer subb i bagasjen. Men er gøy å få det best mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få bass er det greit med ein slags kasse.

Har du f.eks. høgtaleren i hånda og skrur opp slik at du ser at elementet beveger seg mykje, er det ikkje akkurat masse bass! (ford du mangler kasse)

So døra di bør være ganske tett.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Første prioritet her er jo opplagt å sjekke at du har riktig fase på 6,5"erne... blir det mer/bedre bass om du skyver Balance på spilleren helt over til den ene siden?

Nei, har sjekket og det er ikkje fasefeil.

Har reinet ut volumet nå. Er på 1,86 liter.

Har lagt med bilde, og som du kan se er ikkje den kasse serlig stor. Men tenkte eg skulle kappe hull i døra bak kassen så eg får med volumet av døra. Hva tenker dere om det?

P1020778.jpg

P1020776.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassestørrelsen er altfor liten!

Bør nok væra nærmere 10 liter.

Du har 1,86 liter minus volumet av høgtaleren. (rekner eg med)

Blir elendig bass av for liten kasse

Du får lage hull til døra, dempe døra skikkeligt og korte ned på avstanden ifra døra og til høgtaleren.

Og du må da skjule delefilteret!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider